آفتاب

استرالیا تعدادی پناهجوی سریلانکایی را به کشورشان بازگرداند

استرالیا تعدادی پناهجوی سریلانکایی را به کشورشان بازگرداند

کوالالامپور – ایرنا – دولت فدرال استرالیا روز چهارشنبه تایید کرد یک قایق شامل 6 پناهجو و مهاجرغیرقانونی سریلانکایی را که قصد داشتند با استفاده از قایق به صورت غیرقانونی وارد این کشور شوند، به کشورشان بازگردانده است.

به گزارش ایرنا، 'پیتر داتون' وزیر مهاجرت استرالیا،گفت: در مشورت با شرکای سریلانکایی احتمال داده شد هدف این قایق استرالیا باشد، بنابراین ما آماده و در انتظار بازداشت سرنشینان قایق و بازگشت آنها بودیم.
وی گفت: تمام قایق های سریلانکایی از سال 2013 میلادی و آغاز عملیات مستقل مرزی تاکنون در تلاش برای رسیدن به استرالیا شکست خورده اند.
براساس گزارش شبکه 'ای.بی.سی'، ورود این افراد به استرالیا که چند هفته با قایق در دریا سرگردان بودند به عنوان پناهنده اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و با شکست مواجه شدند.
دولت فدرال استرالیا اردیبهشت ماه امسال نیز سه گروه از پناهجویان و مهاجران غیرقانونی را که قصد داشتند با استفاده از قایق به صورت غیرقانونی وارد این کشور شوند، به کشورشان بازگرداند.
آخرین گروه از این افراد شامل 12 مرد، زن و کودک سریلانکایی بودند که تا نزدیکی جزایر 'کوکوس' استرالیا پیش رفتند، اما بازداشت و به کشورشان بازگردانده شدند.
پناهجویان برغم سیاست های سختگیرانه کانبرا برای رسیدن به استرالیا با استفاده از قایق تلاش می کنند، اما گروهی بازگردانده و گروهی بازداشت و به اردوگاه هایی در جزیره مانوس در پاپوا گینه نو و یا کشور نائورو در اقیانوس آرام منتقل می شوند. بازداشتگاه هایی که گزارش ها نشان می دهد شرایط زندگی در آن ها بسیار سخت است.
سازمان ملل و گروه های مدافع حقوق مهاجران این سیاست دولت استرالیا در بازداشتگاه ها را مورد انتقاد قرار داده اند، اما دولت فدرال از این سیاست با عنوان توقف مرگ در دریا دفاع کرده است.
اندونزی نیز خرداد ماه امسال 35 پناهجوی سریلانکایی را که قصد داشتند با قایق خود را به استرالیا برسانند در منطقه 'آچه' این کشور بازداشت کرد.
آساق**1611
کد N1394571

وبگردی