آفتاب
طی ۲۴ ساعت گذشته صورت گرفت؛

ثبت ۷ مورد نقض آتش بس از سوی تروریستها در «دمشق» و «لاذقیه» سوریه

ثبت ۷ مورد نقض آتش بس از سوی تروریستها در «دمشق» و «لاذقیه» سوریه

مرکز روسی حمیمیم که وظیفه نظارت بر آتش بس در سوریه را برعهده دارد اعلام کرد که تروریست ها طی ۲۴ ساعت گذشته هفت بار آتش بس در استان «دمشق» و «لاذقیه» را نقض کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز روسی حمیمیم ویژه  نظارت بر آتش بس در سوریه از ثبت ۷ مورد نقض آتش بس از سوی تروریست ها طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

این مرکز که وابسته به وزارت دفاع روسیه است در بیانیه ای ۵ مورد از موارد نقض آتش بس را در استان دمشق و ۲ مورد دیگر را در استان لاذقیه سوریه اعلام کرد.

بنا بر این بیانیه تروریست های گروه موسوم به «جیش الاسلام» مناطق عربین، حرستا، حوش الشلق، جوبر و دوما در استان دمشق را مورد بمباران خمپاره ای قرار دادند.

در استان لاذقیه نیز دو منطقه طوبال و تل کوشکی از سوی تروریست های وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد و احرارالشام مورد هدف واقع شد.

مرکز حمیمیم در عین حال با بیان اینکه آتش بس در اغلب مناطق سوریه پایدار بوده است، افزود که تعداد مناطق ملحق به آتش بس در سوریه به ۴۱۰ منطقه افزایش یافت و تعداد گروه های مسلحی هم که به آتش بس پیوسته اند همچنان بدون تغییر ۶۹ گروه است.

این مرکز همچنین تصریح کرد که تروریست های گروه موسوم به جبهه النصره به تلاش های خود برای ناکام گذاشتن آتش بس در سوریه ادامه می دهند.

طبق بیانیه مرکز حمیمیم تروریست ها محلات لیرمون، الراموسه و الانصاری و همچنین مرکز تجاری کاستلو در شهر حلب و نیز ۶ منطقه در استان دمشق و یک منطقه در استان السویداء را مورد حملات موشکی و خمپاره ای قرار دادند.

کد N1394552

وبگردی