آفتاب

برزیل سفیر اروگوئه را احضار کرد

برزیل سفیر اروگوئه را احضار کرد

تهران- ایرنا - وزارت امورخارجه برزیل روز سه شنبه سفیر اروگوئه را احضار کرد تا به اظهارات ' رودولفو نین نووآ ' وزیر خارجه این کشور مبنی بر اینکه برزیل کوشیده است مانع ریاست ونزوئلا بر بلوک تجاری مرکوسور شود ، اعتراض کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برازیلیا ، رسانه های اروگوئه اعلام کردند ' نین نووآ ' گفته است دولت برزیل سعی کرد رای اروگوئه را برای جلوگیری از ریاست کاراکاس بر این گروه منطقه ای را بخرد. این گروه آرژانتین و پاراگوئه را نیز شامل می شود.
وزارت خارجه برزیل در بیانیه ای گفت : دولت برزیل با نارضایتی و شگفتی عمیق این بیانات ' نین نووآ ' را دنبال کرده است .
خشم ناشی از رهبری این گروه به تنش ها دامن زده و باب خطوط متفاوت ایدئولوژیکی را در منطقه ای گشوده است که با کاهش قیمت کالاها و آشوب سیاسی دست به گریبان است.
از زمان تعلیق دیلما روسف رئیس جمهوری برزیل در ماه مه ، میشل تمر جانشین وی این کشور را از متحدان چپ گرا نظیر ونزوئلا دور کرده و به متحدان سنتی چون امریکا و اروپا نزدیک کرده است .
آرژانتین و پاراگوئه نیز که زمانی از متحدان نزدیک کاراکاس بودند به تضعیف ونزوئلا همزمان با دست و پازدن این کشور در بحران اقتصادی و سیاسی مبادرت کردند.
روسف و لوییز ایناسیو لولا داسیلوا سلف وی حامی هوگو چاوز رهبر فقید ونزوئلا و نیکلاس مادورو جانشین وی پس از مرگ چاوز در سال 2013 بودند.
شبک **1403**1917
کد N1394416

وبگردی