آفتاب

بیش از ۲۵هزار شهید و زخمی حاصل۱۶ماه تجاوز وحشیانه سعودی ها به یمن

بیش از ۲۵هزار شهید و زخمی حاصل۱۶ماه تجاوز وحشیانه سعودی ها به یمن

وزارت بهداشت یمن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه تجاوز ۱۶ ماهه جنگنده های عربستان سعودی به مردم بی دفاع یمن، بیش از ۲۵ هزار نفر از شهروندان این کشور شهید و زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از پایگاه یمنی سبأ، وزارت بهداشت یمن با صدور بیانیه ای آمار شهدا و مجروحان یمنی در پی تجاوز وحشیانه سعودی ها به این کشور را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: تا روز ۱۱ آگوست جاری، شمار شهدا و مجروحان تجاوز سعودی ها که به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی منتقل شده اند، ۲۶ هزار و ۵۶۱ نفر است.

در این بیانیه تصریح شده است: از مجموع این تعداد، ۷ هزار و ۸۲۷ نفر به شهادت رسیده اند که هزار و ۶۲۰ نفرشان کودک و هزار و ۱۹۹ نفر هم زن هستند. همچنین شمار افراد زخمی ۱۷ هزار و ۸۴ نفر است که ۲ هزار و ۴۳۹ نفر آنها کودک و هزار و ۸۰۰ نفرشان زن هستند. شمار افرادی که دچار آسیب هایی مانند معلولیت شده اند نیز به هزار و ۶۵۰ نفر می رسد.

گفتنی است رژیم سعودی بیش از ۱۶ ماه است که با حملات وحشیانه و ددمنشانه خود به مردم تحت محاصره یمن، روزانه تعداد زیادی از شهروندان این کشور را به خاک و خون می کشد.

کد N1394208

وبگردی