آفتاب

سرایا الجهاد: الحشد الشعبی در صف نخست نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل حضور دارد

سرایا الجهاد: الحشد الشعبی در صف نخست نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل حضور دارد

تهران – ایرنا – سرایا الجهاد از شاخه های تشکیلات الحشد الشعبی عراق روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل مشارکت داشته و در صف نخست نیروهای عراقی در این عملیات قرار خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، محمد الحطاب سخنگوی نیروهای سرایا الجهاد افزود: صحبت از حضور نداشتن نیروهای الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل نادرست است و با آنچه که در عمل و بر شرایط خاص عملیات حاکم است، تناسب ندارد.
وی افزود: عملیات آزادسازی موصل به عنوان آخرین مرکز حضور داعش در عراق سخت بوده و نیازمند حضور الحشد الشعبی به عنوان نیرویی است که در عمل و میدان های نبرد ثابت کرده که توانمندترین نیرو در حساس ترین شرایط جنگ است.
محمد الحطاب اظهار داشت که نیروهای الحشد الشعبی بخشی از نیروهای مسلح عراق است و تحت نظارت فرمانده ستاد کل قوای عراق قرار دارد و هیچکس حق ندارد که خط قرمزی برای نیروهای مبارزی وضع کند که از خاک عراق در مقابل خطرناک ترین گروه تروریستی که تاریخ عراق به خود دیده است دفاع می کند.
سخنگوی نیروهای سرایا الجهاد در پایان تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی حتما در عملیات آزادسازی موصل مشارکت خواهند داشت.
پیشتر برخی ار گروه های سیاسی عراق در هم صدایی با رسانه های وابسته به کشورهای حاشیه خلیج فارس با به راه انداختن جنگ تبلیغاتی قصد داشتند تا از مشارکت نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل جلوگیری کنند.
این در حالی است که حیدر العبادی نخست وزیر عراق و همچنین وزیر دفاع و زیر امور خارجه عراق در خصوص حضور همه نیروهای عراقی از جمله نیروهای الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل تاکید کرده اند.
نیروهای بسیج مردمی عراقی پیشتر نیز در عملیات آزادسازی فلوجه و رمادی در استان الانبار مشارکت داشتند.
خاورم**9365**1856
کد N1394115

وبگردی