آفتاب

گزارش هیات تطبیق مصوبات به کمیسیون انرژی مجلس درباره قراردادهای نفتی

گزارش هیات تطبیق مصوبات به کمیسیون انرژی مجلس درباره قراردادهای نفتی

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دبیر هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، در مورد الگوی قراردادهای جدید نفتی گزارشی به این کمیسیون ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، اسدالله قره خانی در تشریح جلسه عصر امروز- سه شنبه- کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخستین الگوی قراردادهای جدید نفتی در آبان سال 94 تصویب شده است، افزود: در این زمان یازده ماده، بند و تبصره تحت عنوان شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز در هیات دولت تصویب شد.
سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه تاکید کرد: پس از این تاریخ کارشناسان انتقادهایی بر این قراردادها وارد کردند، همچنین مقام معظم رهبری دغدغه هایی در خصوص انعقاد قراردادهای جدید داشتند، وزارت نفت برای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری و منتقدان، الگوی قراردادهای جدید را اصلاح و در تاریخ (16 مرداد 95) مصوبه جایگزینی و اصلاحی در هیات دولت تصویب شد.
قره خانی اظهار داشت: پس از ابلاغ مصوبه الگوی قراردادهای جدید نفتی به وزارت نفت، کمیسیون انرژی تقاضا کرد یک نسخه از آن به کمیسیون انرژی ارسال شود، و در همین راستا هیات تطبیق اقدامات خود را برای بررسی مصوبه جدید آغاز کرد.
وی با بیان اینکه هیات تطبیق مصوبات، جلسات متعددی با منتقدان و کارشناسان صنعت نفت برای بررسی الگوی اصلاحی قراردادهای جدید داشته است، یادآور شد: مقرر شده اعضای کمیسیون انرژی در یک نشست مشترک الگوی قراردادهای جدید را با اعضای هیات تطبیق مصوبات بررسی کنند.
به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نظر هیات تطبیق مصوبات در خصوص الگوی قراردادهای جدید اعلام نشده است، تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات با کارشناسان و منتقدان، هیات تطبیق مصوبات دولت نظر قطعی خود را اعلام می کند و در صورت نیاز، دولت باید الگوی قراردادها را اصلاح کند.
سیام**3070**3061**1449
کد N1394063

وبگردی