آفتاب

مرور رخدادها و تحولات یمن در یک نگاه/سه شنبه 26مرداد ماه

مرور رخدادها و تحولات یمن در یک نگاه/سه شنبه 26مرداد ماه

تهران-ایرنا- تداوم حملات هوایی عربستان به مناطق مختلف یمن از جمله بیمارستان عبس و کشته شدن بیش از 36 تن، تحویل قدرت به شورای سیاسی یمن از سوی انصار الله، حملات ارتش یمن به تجهیزات نظامی عربستان در استان جوف و عدم محکومیت حمله عربستان به بیمارستان یمن از سوی آمریکا از جمله اخبار و تحولات یمن در روز26 مرداد ماه به شمار می رود.

به گزارش ایرنا جنگنده های سعودی روز سه شنبه در ادامه حملات هوایی خود به یمن، یک منزل مسکونی را در استان صنعا پایتخت، بمباران کردند که در پی آن 16 غیر نظامی کشته و 9 تن دیگر نیز زخمی شدند.

**کشته شدن 20 غیر نظامی در حمله هوایی عربستان به بیمارستان عبس
در جریان حمله جنگنده های سعودی به بیمارستان عبس در استان حجه در شمال غرب یمن بیش از 20 تن کشته و 40 تن دیگر زخمی شدند؛ این درحالی است که چند جسد به طور کلی متلاشی شده است.

**حملات ارتش یمن به تجهیزات نظامی عربستان در استان جوف یمن
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در واکنش به تداوم حملات سنگین عربستان به مناطق مختلف این کشور، تجهیزات نظامی نیروهای ائتلاف عربی از جمله یک خودروی زرهی ساخت امارات را در شمال یمن هدف قرار داد و منهم کرد.

**انصارالله قدرت را به شورای سیاسی یمن تحویل داد
محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، قدرت را به صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن تحویل داد .

**شورای عالی سیاسی یمن٬ عربستان را مسئول کشتار بیمارستان عبس دانست
شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه ای٬ عربستان و ائتلاف ضد یمن را مسئول جنایت ضد بشری بمباران بیمارستان عبس در حجه یمن و دیگر جنایات این کشور دانست.

**سازمان پزشکان بدون مرز: بیمارستان عبس، چهارمین بیمارستانی است که در مدت کمتر از یک سال هدف حمله عربستان قرار گرفت
سازمان پزشکان بدون مرز ضمن اشاره به افزایش شمار قربانیان بمباران بیمارستان عبس در استان حجه یمن، اعلام کرد: این چهارمین حمله عربستان به بیمارستان های یمن طی کمتر از یک سال است.

** شوک روسیه به عربستان با به رسمیت شناختن شورای عالی سیاسی یمن
پایگاه خبری اخبارالساعه نوشت: روسیه با به رسمیت شناختن شورای عالی سیاسی یمن، ائتلاف سعودی متجاوز به یمن را متعجب و غافلگیر کرد.

**آمریکا حمله عربستان به بیمارستان یمن را محکوم نکرد
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن خودداری از محکوم کردن حملات سعودی ها به بیمارستانی در یمن، به این جمله بسنده کرد که وزارت خارجه آمریکا در تماس های مستمر با مسئولان ریاض مراتب نگرانی خود از اینگونه وقایع را با آن ها در میان گذاشته است.

**هواپیماهای عربستانی همچنان شهرهای یمن را بمباران می کنند
خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) اعلام کرد :هواپیماهای عربستانی همچنان شهرهای یمن را بمباران می کنند و صبح امروز سه شنبه نیز در جنایتی دیگر صنعا پایتخت یمن را هدف قرار دادند.
خاورم**9329**1144
کد N1394047

وبگردی