آفتاب

همکاری آستان‌های مقدس، در رفع مشکلات پیش روی امت اسلامی موثر است

همکاری آستان‌های مقدس، در رفع مشکلات پیش روی امت اسلامی موثر است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: وحدت آستان‌های مقدس، جلوه‌ای از اتحاد جهان اسلام است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام رئیسی در حاشیه دیدار امام جمعه مشهد با تولیت‌های آستان‌های مقدسه، در جمع خبرنگاران بر لزوم ایجاد اتحاد در جهان اسلام تاکید و با بیان اینکه اتحاد آستان‌های مقدس نقش به‌سزایی در تقویت جبهه مقاومت دارد، اظهار کرد: امروز مسلمانان "دشمنان و تهدیدات مشترکی" دارند و متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی به طور مستقیم مورد هجوم قرار گرفته‌اند، در این شرایط اتحاد آستان‌های مقدسه جلوه‌ای از اتحاد همه مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و گروه‌های تکفیری خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به تقدس زمانی و مکانی برگزاری این اجلاس، تصریح کرد: این اجلاس از نظر زمان در ایام میلاد با سعادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و از حیث مکانی در بارگاه مطهر عالم آل محمد(ص) برگزار شد. این تقارن مبارک از آن سبب که حضرت رضا(ع) در سیره و شخصیت اسلامی خود همواره مایه وحدت، یکپارچگی و رمز ائتلاف بودند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این مطلب که پرچم اتحاد جهان اسلام را امام راحل(ره) در ایران اسلامی برافراشت و امروز آن پرچم در دست مقام معظم رهبری است، ادامه داد: برگزاری نخستین دور اجلاس آستان‌های مقدس با میزبانی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان کشوری که پرچم اتحاد، هم‌اندیشی و هم‌گرایی را در جهان اسلام برافراشته، بر اهمیت، ثمرات و برکات این اجلاس افزوده است.

رئیسی با اشاره به ماموریت‌های مشترک آستان‌های مقدس تصریح کرد: همچنان که امامان معصوم(ع) و امام‌زادگان والا مقام همگی در یک مسیر واحد گام برمیداشتند، امروز آستان‌های مقدس نیز اهداف مشترکی دارند و آن نشر معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و فراهم کردن بستر نجات و سعادت بشریت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: بی‌تردید همکاری و همراهی آستان‌های مقدس می‌تواند در جهت معرفت‌افزایی به زائران قبور مطهر و مضجع‌های نورانی ائمه اطهار(ع) بسیار کمک کند و در رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی امت اسلامی نیز موثر باشد.

وی مقوله زیارت را یکی از راهبردهای اساسی اسلام در مصون‌سازی جامعه معرفی و اظهار کرد: در دورانی که دشمنان دین از هیچ تلاشی برای کم‌رنگ کردن موضوع زیارت و توسل در جامعه فرو گذار نیستند، اتحاد آستان‌های مقدس سبب رونق به این مقوله مبارک خواهد شد و این اتحاد می‌تواند به دلدادگی مردم به ذات اقدس خداوند کمک کند و شدت و غلظت مسلمانان را در برابر دشمنان دین افزایش دهد.

کد N1394018

وبگردی