آفتاب

پارلمان روسیه آماده تصویب استقرار جنگنده‌های روس در ایران است

پارلمان روسیه آماده تصویب استقرار جنگنده‌های روس در ایران است

سناتور عضو کمیته امنیتی پارلمان روسیه امروز در اظهاراتی از آمادگی نمایندگان برای تصویب استقرار بمب افکن های این کشور در ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک سناتور روس امروز در مصاحبه با خبرگزاری ریانوستی اعلام کرد که نمایندگان پارلمان روسیه آمادگی خود را برای تصویب توافق استقرار جنگنده های روسی در ایران اعلام کرده اند.

سناتور «ویکتور اُزروف» (Viktor Ozerov) در این باره به خبرگزاری ریانوستی گفت: درست همانند تصویب توافق استقرار بمب افکن های روسیه در سوریه، ممکن است حضور جنگنده ها ی راهبردی روسیه در ایران نیز نیازمند تصویب باشند.

وی در ادامه افزود: به عقیده من پارلمان برای این تصویب آمادگی کاملی دارد.

سناتور «ویکتور اُزروف» تأکید کرد: همکاری میان ایران و روسیه در این منطقه‌ می تواند منافع زیادی را در راستای بهبود اوضاع به همراه داشته باشد.

گفتنی است، امروز وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود بمب افکن های دور برد «تی یو- ۲۲ ام ۳» روسیه اولین حمله هوایی خود علیه مواضع داعش در سوریه را از پایگاه هوایی ایران واقع در شهر همدان انجام دادند.

بمب افکن های روسی از پایگاه همدان در غرب ایران برای بمباران مواضع داعش و جبهه النصره در استان های «حلب»، «دیر الزور» و «ادلب» سوریه به پرواز درآمده بودند.

کد N1394004

وبگردی