آفتاب

روسیه: گروه های معارض با تروریست ها در سوریه همکاری می کنند

روسیه: گروه های معارض با تروریست ها در سوریه همکاری می کنند

مسکو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: گروه های مسلحی که در سوریه به میانه رو یا معارض معروف شده اند با تروریست های جبهه النصره و داعش همکاری می کنند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) به نقل از سخنان لاوروف نوشت: یکی از اهداف کلیدی حل مسائل سوریه که از مدت ها پیش مورد تاکید قرار گرفت، جداسازی گروه های معارض به اصطلاح میانه رو با داعش و همچنین جبهه النصره است که اکنون نام فتح الشام را بر خود گذاشته، اما این گروه همچنان تروریست است.
وزیر خارجه روسیه ادامه داد: این واقعیت که گروه های معارض سوری یا به اصطلاح میانه رو غالبا اقدام های خود را با این گروه های تروریستی هماهنگ می کنند، نگران کننده است.
وی همچنین در باره اوضاع حلب گفت: امیدواریم با اقدام های مشترک روسیه، آمریکا، دیگر کشورها غربی و منطقه همراه سازمان ملل بتوانیم از مشکلات مردم منطقه بکاهیم و اجازه ندهیم تروریست ها که بخشی از این شهر و منطقه را در کنترل دارند، شرایط خود را تحمیل کنند.
پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره بر اثر عملیات همزمان نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری از مهرماه سال گذشته، اجرای آتش بس از اسفند ماه 94 آغاز شد.
روسیه برای کامل شدن این روند، می خواهد آمریکا با اجرای وعده خارج کردن اعضای گروه های مسلح مورد حمایت خود از مناطق تحت تسلط جبهه النصره و داعش، زمینه سرکوب نهایی این دو گروه تروریستی را توسط بمب افکن های روسی و ارتش سوریه فراهم کند که واشنگتن تاکنون از اجرای آن خودداری کرده است.
لاوروف پیشتر نیز اعلام کرده بود: اجرا نشدن وعده های آمریکا برای خارج کردن گروه های مسلح مورد حمایت واشنگتن از مناطق تحت سلطه تروریست ها در سوریه، سبب تقویت گروه تروریستی جبهه النصره شده است.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ادامه وضعیت کنونی، این باور را ایجاد می کند که تلاش می شود جبهه النصره حفظ شود و این رویکرد نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است، زیرا همراه داعش تروریستی شناخته می شود.
بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است.
اروپام 391 ** 1516
کد N1393933

وبگردی