آفتاب

دیدار مخفیانه اشرف غنی و حکمتیار در ولایت «لوگر»

دیدار مخفیانه اشرف غنی و حکمتیار در ولایت «لوگر»

گزارش ها حاکی از آن است که رئیس جمهور افغانستان مخفیانه با رهبر حزب اسلامی این کشور در ولایت «لوگر» دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «اطلس»، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان مخفیانه به ولایت «لوگر» سفر کرده و با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان دیدار و گفتگو انجام داده است.

صحبت بر سر یک توافقنامه جداگانه و زود هنگام با گلبدین حکمتیار بدون مشارکت شورای صلح افغانستان و در غیاب گروه تیم «عبداله عبداله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان بسیار داغ است.

گزارشها حاکی از آن است که تیم  اشرف غنی حاضر به عقب نشینی و یا اجرای شروطی که  عبدالله عبدالله بر روی آنها اصرار دارد؛ نمی باشد.

منابع اطلاعاتی ائتلاف شمال اعلام کرده اند: اشرف غنی اقداماتی را نیز برای خنثی سازی اقدامات آتی تیم عبدالله عبدالله اتخاذ کرده است.

لازم به ذکر است که طی ماههای گذشته پیش نویس متن توافقنامه صلح بین دولت افغانستان و حزب اسلامی افغانستان به رهبری حکمتیار در ۲۵ ماده تنظیم شده است و نمایندگان حزب اسلامی نیز در روزهای اخیر با هیئت شورای عالی صلح افغانستان دیدار داشته اند و احتمال می رود که توافقنامه صلح در روزهای آتی به امضای طرفین برسد.

از سویی دیگر اختلافاتی در روزهای اخیر بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله روی داده است و هر دو طرف اظهاراتی دور از انتظار درباره یکدیگر داشته اند. برخی کارشناسان بر این باورند که عبدالله عبدالله برای خشنودی حزب اسلامی افغانستان اشرف غنی را مورد انتقاد قرار داده است.

کد N1393900

وبگردی