آفتاب

فروش خالص در مبادلات خارجی بانک های چین 150 درصد رشد داشت

فروش خالص در مبادلات خارجی بانک های چین 150 درصد رشد داشت

تهران - ایرنا - دولت چین روز سه شنبه اعلام کرد که فروش خالص مبادلات خارجی بانک های این کشور هر ماه تا ماه ژوئیه (تیر - مرداد)، 150 درصد رشد داشته است.

خبرگزاری فرانسه درگزارشی ازشانگهای به نقل از بیانیه سازمان دولتی مبادلات ارزی چین اعلام کرد که بانک های این کشور با فروش 143میلیارد دلار یوان و خرید معادل 111،3 میلیارد دلار ارز خارجی برابر با 31،7 میلیارد دلار (150 درصد) سود خالص داشته است.
این بیانیه افزود: اگرچه یوان طی چند ماه گذشته از کاهش ارزش نسبی برخوردار بود، اما این آمار نشان می دهد که تقاضا برای آن در بازارهای جهان همچنان بسیار بالا است.
براساس این گزارش، اگرچه رشد اقتصادی چین طی ماه های اخیر کند بود، اما فروش خالص مبادلات ارزی در بانک های این کشور در ماه ژوئن 12،8 میلیارد دلار بوده است.
یک سخنگوی سازمان دولتی مبادلات ارزی چین دراین بیانیه، تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا راعامل ایجاد بی ثباتی در بازارهای جهانی و به ویژه تحریک دلار آمریکا برای فشار بیشتر بر یوان چین در بازارهای جهانی خواند و افزود: به رغم این فشارها، بانک مرکزی چین موفق شد طی چند ماه اخیر یک سابقه قابل قبولی را در مبادلات خارجی بانک های سراسر چین ثبت کند که این نشان از افزایش تقاضا برای یوان در جهان است.
به گفته این سخنگو، حتی سویفت نیز ماه گذشته از افزایش 1،72 درصدی پرداخت های جهانی به یوان در ماه ژوئیه خبر داد که این رقم در مقایسه با ماه ژوئیه 1،90 درصد رشد داشته است.
بانک مرکزی چین طی ماه های اخیربا اضافه کردن کمک های گفتاری به نرخ مبادله ارزی، تلاش های خود را برای ثابت نگهداشتن بازارهای ارزی بیشتر کرده است.
به گزارش بلومبرگ، چن یولو، قائم مقام بانک مرکزی چین سه هفته گذشته در کنفرانسی در پکن اعلام کرده بود که بانک مرکزی آن کشور به سختی روی تثبیت یوآن در برابر سبد ارزهای دیگر کار خواهد کرد تا بتوانند چارچوب سیاست گذاری برای بازار خارجی یوآن و خدمات فرامرزی را بهبود بخشند.
براساس این گزارش، خطر پروازسرمایه به بازارهای مالی ناامن باعث شده تا استراتژی چین برای تضعیف یوآن به منظور مبارزه با کاهش صادرات و حمایت از رشد دومین اقتصاد بزرگ دنیا کمی پیچیده شود.
آساق**1378**1590
کد N1393898

وبگردی