آفتاب
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد:

اختصاص 40 درصد از عوارض ارزش افزوده شهرک های صنعتی به سازمان صنایع کوچک

اختصاص 40 درصد از عوارض ارزش افزوده شهرک های صنعتی به سازمان صنایع کوچک

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، 40 درصد از عوارض ارزش افزوده شهرک های صنعتی در برنامه ششم توسعه در اختیار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، سعید باستانی در تشریح جلسه امروز- سه شنبه- این کمیسیون افزود: براساس برنامه ششم توسعه صندوق توسعه ملی مجاز شده به سازمان های توسعه ای همانند ایدرو، ایمیدرو، سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و توانیر تا 49 درصد تسهیلات ارزی پرداخت کند.
وی یادآور شد: موضوعات خاص مکان محور براساس تاکیدات مقام معظم رهبری شامل توسعه سواحل مکران و حاشیه شهرها می شود که کمیسیون بر توسعه فعالیت های تولیدی در این مکان ها تاکید کرد.
باستانی درخصوص بررسی موضوعات خاص بخش پیش روی اقتصاد در کمیسیون صنایع و معادن، افزود: حمل و نقل ریلی و دریایی به این بخش از لایحه برنامه ششم توسعه که شامل توسعه بخش صنعت و معدن، گردشگری، IT و انرژی می شد اضافه شد.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، افزود: ماده 3 لایحه برنامه ششم توسعه بر اولویت های اصلی در برنامه تاکید می کند که شامل اولویت های راهبردی، موضوعات خاص مکان محور، موضوعات خاص بخشی پیش رو اقتصاد و موضوعات خاص کلان فرابخشی می شود.
باستانی با بیان اینکه موضوعات خاص راهبردی شامل مسائل آب و محیط زیست می شود، ادامه داد: کمیسیون در این خصوص پیشنهاد و بررسی خاصی صورت نداد.
وی ادامه داد: درخصوص موضوعات خاص کلان فرابخشی مباحثی مانند بهبود محیط کسب وکار، افزایش اشتغال، تامین منابع مالی برای اقتصاد کشور و توانمندسازی محرومان در کمیسیون مطرح و پیشنهادات در این خصوص ارائه شد.
باستانی با بیان اینکه براساس لایحه برنامه ششم توسعه 30 درصد از عوارض ارزش افزوده شهرک های صنعتی در اختیار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران قرار می گرفت، اظهار کرد: براساس مصوبه کمیسیون میزان عوارضی که نصیب سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران می شود 40 درصد است.
این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد: کمیسیون با اصلاح مفاد بند یک، 2 و 3 قانون هدفمندی یارانه ها مبنی بر افزایش حامل های انرژی مخالفت کرد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دیگر مفاد ارجاعی به کمیسیون در جلسات آتی بررسی خواهد شد.
سیام**9121**3061**1449
کد N1393893

وبگردی