آفتاب

وزیرخارجه مصر:همه طیف های سیاسی لبنان باید برای عبور ازبحران تفاهم و توافق کنند

وزیرخارجه مصر:همه طیف های سیاسی لبنان باید برای عبور ازبحران تفاهم و توافق کنند

بیروت – ایرنا - « سامح شکری» وزیر خارجه مصر روز سه شنبه در بیروت تاکید کرد: معتقدیم همه ارکان و طیف های سیاسی لبنان باید برای عبور از بحران به ویژه انتخاب رئیس جمهوری تفاهم و توافق کنند.

به گزارش ایرنا، شکری روز سه شنبه بعداز دیدارهای جداگانه با « نبیه بری» رئیس مجلس و « تمام سلام» نخست وزیر لبنان در گفت وگو با خبرنگاران بر آمادگی مصر برای کمک به لبنان با هدف مقابله با چالش ها و عبور از بحران ها از جمله انتخاب رئیس جمهوری تاکید کرد.
لبنان بیش از دو سال و دو ماه است که رئیس جمهوری ندارد.
وزیر خارجه مصر برای دیدار رسمی سه روزه از لبنان عصر دیروز (دوشنبه) وارد بیروت پایتخت این کشور شد.
سامح شکری با تاکید برحمایت مصر از ثبات لبنان برای عبور از چالش های سیاسی و منطقه ای، گفت: مصر همواره آماده تقویت روابط دو جانبه و همکاری مشترک با لبنان و دیگر کشورهای عربی برای عبوراز چالش ها است.
وی افزود: شرایط منطقه عربی نیازمند همبستگی بیشتر و درک اهمیت حفاظت از حاکمیت و ضرورت افزایش قدرت برای ایجاد ثبات، امنیت و یکپارچگی سرزمینی در کشورهای عربی است.
وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد: تقویت همکاری های دوجانبه کشورهای عربی در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی و افزایش تلاش های آنها برای تحقق اهداف مشترک ضروری است.
سامح شکری با بیان اینکه « با تفاهم و توافق می توانیم منافع ملت های عربی را محقق سازیم»، بر اهتمام ویژه دولت مصر به اوضاع لبنان تاکید کرد.
وی اضافه کرد: مصر تاثیر درگیری های در سوریه و فشارها و رنج های ناشی از آن بر لبنان را درک می کند و بر این اساس خواستار همکاری برای رفع این رنج ها و ایجاد ثبات در منطقه و لبنان است.
وزیر خارجه مصر درخصوص رویکرد قاهره در پرونده انتخاب رئیس جمهوری لبنان گفت: تلاش می کنیم با همه ارکان و طیف های سیاسی لبنان تماس بگیریم ونقشی مثبت ایفا کنیم تا زمینه برای تفاهم و توافق آنها فراهم شود زیرا تنها راه خروج لبنان از بحران کنونی و ایجاد ثبات در آن است.
سامح شکری افزود: رفع چالش های مشترک همه کشورهای عربی نیازمند تلاش ، همکاری و تفاهم بیشتر آنها است و در این زمینه مصر آماده همکاری برای دستیابی این کشورها به تفاهم و افزایش قدرت و توان آنها به منظور تحقق منافع مشترک است.
خاورم ** 1324
کد N1393861

وبگردی