آفتاب

استقرار بمب افکن های روسی در همدان؛ تشدید حملات و کاهش خطرات

استقرار بمب افکن های روسی در همدان؛ تشدید حملات و کاهش خطرات

کارشناسان روسی تاکید کردند استقرار بمب افکن های روسی در پایگاه هوایی همدان در ایران موجب کاهش مسافت پرواز و افزایش چندین برابری کارایی آنها برای حملات علیه مواضع تروریست ها در سوریه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، کارشناسان معتقدند که استقرار بمب افکن های روسی نوع «تو۲۲-ام ۳» و «سو-۳۴» در پایگاه هوایی همدان در ایران کارآمدی حملات هوایی جنگنده های روسی علیه تروریست ها در سوریه را افزایش می دهد و راه را برای هدف قرار دادن مواضع داعش در عراق نیز باز می کند.

بر اساس این گزارش «کنستانتین اسیوکوف» کارشناس نظامی روس در سخنانی در این راستا عنوان کرد که استفاده از پایگاه هوایی همدان در ایران، کارآمدی جنگنده های روسی در حملات علیه مواضع تروریست ها در سوریه را به میزان ۳ برابر افزایش می دهد.

این کارشناس روسی که به عنوان نائب رئیس آکادمی ژئوپولتیک در مسکو فعالیت دارد، در ادامه تصریح کرد: جنگنده های راهبردی «تو-۲۲ ام ۳» پیش از این از فرودگاه موزدوک در جنوب روسیه پرواز می کردند و ماموریت های نظامی خود را در سوریه انجام می دادند؛ آنها مسافتی نزدیک به ۳ هزار کیلومتر را پرواز می کردند که این بُعد مسافت توان این بمب افکن ها برای انتقال تسلیحات را محدود می کرد. زیرا در چنین شرایطی وزن تسلیحات حمل شده توسط بمب افکن های روسی به بیش از ۵ تا ۸ تُن نمی رسید.

وی در ادامه می افزاید: پس از این که این بمب افکن های روسی در پایگاه هوایی ایران مستقر شدند، تنها ۷۰۰ کیلومتر را برای انجام مأموریت خود در سوریه طی خواهند کرد که به آنها اجازه می دهد نزدیک به ۲۲ تُن تسلیحات را با خود حمل کنند.

اسیوکوف کارشناس روسی بیان می کند: استفاده از پایگاه هوایی همدان در ایران همچنین کارایی بمب افکن های سو-۳۴ را نیز افزایش می دهد؛ زیرا این بمب افکن روسی اگر در میانه راه خود به سمت سوریه یک مرتبه در آسمان سوخت گیری نکند، قادر به رسیدن به اراضی سوریه نخواهد بود اما در حال حاضر این بمب افکن های روسی تمامی مواضع تروریست ها در سوریه را می توانند هدف قرار دهند و همچنین مواضع داعش در عراق را نیز در تیررس خود داشته باشند.

در همین راستا «ویکتور اوزروف» سناتور روسی نیز عنوان کرد: در صورتی که تروریست ها به سلاح های پیشرفته و پدافند هوایی دست یابند، هواپیماهای روسی در خطر خواهند بود اما با استفاده از پایگاه هوایی ایران این خطرات رفع خواهد شد.

ویکتور اوزروف سناتور روسی که مسئولیت کمیته امور دفاعی و امنیت مجلس سنا در پارلمان روسیه را برعهده دارد، تصریح کرد: به کارگیری پایگاه هوایی ایران در کنار پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه، گزینه های پیش روی روسیه برای حملات هوایی را افزایش می دهد.

گفتنی است چندین فروند بمب افکن روسی در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان مستقر شدند و صبح امروز سه شنبه نیز با آغاز ماموریت های خود، شماری از مواضع داعش را در سوریه هدف قرار دادند.

کد N1393857

وبگردی