آفتاب

دبیر کل سازمان ملل خواهان حل اختلافات سیاسی در زامبیا شد

دبیر کل سازمان ملل خواهان حل اختلافات سیاسی در زامبیا شد

تهران - ایرنا - « بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل از دو گروه اصلی سیاسی در زامبیا خواست به اختلافات خود پایان دهند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل ازخبرگزاری شین هوآ، « بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل ضمن تبریک به دولت و ملت زامبیا برای برگزاری انتخاباتی امن، از دو گروه اصلی سیاسی در زامبیا خواست به اختلافات خود پایان دهند.
« آکنده هیشلما» رهبر حزب مخالف «اتحاد برای توسعه ملی» با رد نتایج اعلام شده انتخابات، اعلام کرده است که در روند برگزاری و شمارش آرا تقلب صورت گرفته و این انتخابات باید مجددا برگزار شود.
هیشلما تصریح کرده است که تحت هیچ شرایطی این نتایج را قبول نخواهد کرد و به تلاش های خود برای باطل اعلام کردن انتخابات از سوی دولت ادامه می دهد.
دبیر کل سازمان ملل تاکید کرده است: تنها روش حل مسالمت آمیز اختلافات سیاسی، پایبندی به قانون است.
کمیسیون انتخاباتی زامبیا در بیانیه ای اعلام کرده است 'ادگار لونگو' در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور توانست بیشترین آرای ماخوذه را از آن خود کند و در مقام خود ابقاء شود.
'اسو شولو' رئیس کمیسیون انتخاباتی زامیبا نیز در سخنرانی بسیار کوتاه در تایید پیروزی لونگو در رقابت های انتخاباتی گفت: 'ادگار لونگو رئیس جمهور زامبیا شد.'
بر اساس نتایج به دست آمده از صندوق های رای گیری، ادگار لونگو با کسب یک میلیون و 860 هزار و 877 رای و کسب یکصد هزار رای بیشتر از رقیب خود، توانست بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری زامبیا انتخاب شود.
خاورم**9377**1144
کد N1393784

وبگردی