آفتاب
دیپلمات آمریکایی عنوان کرد،

یک تیم امنیتی و ضد تروریستی آمریکا به نیجریه سفر می کند

یک تیم امنیتی و ضد تروریستی آمریکا به نیجریه سفر می کند

تهران - ایرنا - «آلان توسیگنانت» مقام ارشد سفارت آمریکا در آبوجا (پایتخت نیجریه) ازاعزام تیمی امنیتی و ضد تروریستی به مناطقی از نیجریه برای مقابله با ' تهدیدات تروریستی' خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از تارنمای خبری 'آفریکا نیوز'، «آلان توسیگنانت» مقام ارشد سفارت آمریکا در نیجریه در دیدار با هیأت نظامی و سیاسی نیجریه در آبوجا، افزود: این تیم امنیتی تحت نظارت طرح امنیتی 'برنامه استقرار امنیت ( اس جی آی) ' در مناطقی از نیجریه که درگیر چالش های امنیتی است، حضور پیدا می کند.
توسیگنانت از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد و شیوه حضور این تیم امنیتی در نیجریه خودداری کرد.
طرح موسوم به 'برنامه استقرار امنیت ( اس جی آی)' که مربوط به استقرار و تقویت امنیت در شش کشور آفریقایی می شود در موضوع استقرار امنیت و مقابله با تهدیدات تروریستی از سوی اوباما رئیس جمهور آمریکا طراحی و اجرایی شده است.
این دیپلمات ارشد آمریکا تصریح کرد: با تغییر احتمالی دولت آمریکا در انتخابات فصل پاییز در سال جاری، روند اجرایی این طرح امنیتی تغییری نخواهد کرد.
بر اساس این گزارش، شماری از کارشناسان پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) نیز همراه با این تیم امنیتی در نیجریه حضور خواهد داشت.
پیشتر وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای به شهروندان آمریکایی توصیه کرده بود از سفر به ایالت های آداماوا، بورنو و یوبه به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن اوضاع امنیتی در منطقه شمال شرقی نیجریه خودداری کنند.
در این بیانیه ذکر شده که امکان کمک رسانی به این سه ایالت محدود است.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین در مورد سفر به 17 ایالت دیگر نیجریه به دلیل خطر آدم ربایی، سرقت و دیگر انواع حملات مسلحانه در آن هشدار داده شده بود.
این بیانیه در ادامه حاکی است: تدابیر امنیتی در نیجریه به دلیل وجود تهدید از سوی گروه های افراطی شدت یافته و شهروندان آمریکایی ممکن است با پست های ایست و بازرسی پلیس و ارتش و موانع جاده ای در این کشور رو به رو شوند.
نیجریه در طول هفت سال گذشته دستخوش شورش گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرقی این کشور است. در جریان حملات این گروه تروریستی حدود 20 هزار نفر کشته و دو میلیون و 600 هزار تن بی خانمان شده اند.
به علاوه، تروریست ها خطوط و تاسیسات نفتی در منطقه دلتای نیجر را از چندی پیش هدف قرار داده اند که این مساله به تولید نفت در این منطقه و درآمدهای حاصل از آن خدشه وارد کرده است.
خاورم**9377**1144
کد N1393763

وبگردی