آفتاب

پوتین: روسیه خالصانه به دنبال احیای روابط با ترکیه است

پوتین: روسیه خالصانه به دنبال احیای روابط با ترکیه است

رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در دیدار با همتای قزاقستانی خود عنوان داشت که مسکو خالصانه به دنبال احیا و توسعه روابط دوجانبه با ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین» با بیان این مطلب در ادامه گفت: ما خالصانه به دنبال آن هستیم تا روابط کاملی با کشور دوست ترکیه که پیشتر روابط ویژه ای از همکاری برای سال های زیادی با آن داشتیم داشته باشیم.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به سفر اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، به مسکو گفت: این سفر تعهد ما به کار همه جانبه نه تنها برای احیای روابط را نشان داد بلکه بیانگر تعهد ما به گسترش روابط دو جانبه بود.

روسیه و ترکیه از سال گذشته و بعد از اقدام آنکارا در سرنگون کردن یک جنگنده روسی وارد تنش با یکدیگر شده و حتی تا یکقدمی جنگ نیز پیش رفتند و روسیه تحریم هایی را علیه ترکیه به اجرا گذاشت.

اما از دو ماه قبل ترکیه درصدد آشتی با روسیه برآمد و اردوغان نامه هایی را برای پوتین ارسال کرد و در هفته گذشته نیز اردوغان به روسیه سفر و با پوتین دیدار کرد.

اردوغان پیش از سفر به روسیه با رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرده و از نقش قزاقستان در میانجیگری میان آنکارا و مسکو قدردانی کرده بود.

کد N1393745

وبگردی