آفتاب

فرمانده ارتش پاکستان حکم اعدام 11 تروریست را تایید کرد

فرمانده ارتش پاکستان حکم اعدام 11 تروریست را تایید کرد

اسلام آباد - ایرنا - حکم اعدام صادره از سوی دادگاه های نظامی پاکستان علیه 11 تروریست، روز سه شنبه از سوی ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور تایید شد و این حکم به زودی اجرا خواهد شد.

به گزارش بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان، تروریست هایی که حکم اعدام آنان تایید و صادر شده است، در جنایاتی از قبیل ترور افسران وابسته به پلیس ایالت بلوچستان، سازمان اطلاعات ارتش، سپاه مرزی و علاوه بر این در قتل های هدفمند و فرقه گرایانه دست داشته اند.
افراد محکوم به اعدام وابسته به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان هستند.
با توجه به قطعی و نهایی بودن حکم این 11 نفر، این افراد به زودی در زندان های مختلف پاکستان به دار آویخته خواهند شد.
بعد از حمله تروریستی طالبان به مدرسه پیشاور که روز 25 آذر ماه سال 1393 رخ داد، دولت پاکستان ممنوعیت حکم اعدام را در این کشور لغو کرد و از آن زمان تاکنون که کمتر از یک سال نیم می گذرد، حدود 400 نفر در پاکستان از جمله دهها نفر از افرادی که در حملات تروریستی مختلف در سال های گذشته در این کشور دست داشته اند، به دار آویخته شده اند.
حمله تروریستی به مدرسه پیشاور، شوک شدید به پاکستان و جامعه جهانی وارد کرد و بازتاب های فراوان و واکنش های گسترده ای را به دنبال داشت.
بعد از این فاجعه بود که دولت و ارتش پاکستان با تشکیل چندین نشست مشترک و جداگانه، تصمیم های جدید و سخت گیرانه ای برای مبارزه با تروریسم در این کشور اتخاذ کردند که تشکیل دادگاه های نظامی ویژه محاکمه موثر و سریع تروریست ها، لغو قانون ممنوعیت اعدام در این کشور و تصویب طرحی ملی با عنوان طرح ملی مبارزه با تروریسم، بخشی از تصمیم ها و اقدامات دولت و ارتش بعد از فاجعه مدرسه پیشاور محسوب می شود.
آساق*274**1723
کد N1393682

وبگردی