آفتاب

پاکستان از«عبدالله عبدالله»برای سفربه اسلام آباد دعوت کرد

پاکستان از«عبدالله عبدالله»برای سفربه اسلام آباد دعوت کرد

کابل - ایرنا - پاکستان از رئیس اجرائی دولت افغانستان دعوت کرد تا به آن کشور سفر کند. دعوت اسلام آباد از «عبدالله عبدالله» چند روز پس از علنی شدن اختلاف ها میان وی و«محمد اشرف غنی»رئیس جمهوری افغانستان صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی رئیس اجرائی دولت افغانستان روز سه شنبه گزارش داد که این دعوت امروز در دیدار «ابرار حسین»، سفیر پاکستان در افغانستان از عبدالله به عمل آمده است.
براساس این گزارش، سفیر پاکستان، یک بار دیگر دعوت رسمی نخست وزیر این کشور را برای دیدار رسمی از آن کشور اعلام و ابراز امیدواری کرد که این دیدار در اولین فرصت انجام پذیرد.
نواز شریف سال گذشته نیز از رئیس اجرائی دولت افغانستان برای سفر به اسلام آباد دعوت کرده و قرار بود اوایل امسال این سفر انجام شود، اما عبدالله سفر خود به آن کشور را لغو کرد.
رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز در این دیدار با تشکر از «محمد نوازشریف»، نخست وزیر پاکستان و دعوت مجدد وی٬ وعده داد که در فرصتی مناسب از پاکستان دیدن خواهد کرد.
اینک پاکستان چند روز پس ازعلنی شدن اختلاف ها میان رئیس جمهوری و رئیس اجرائی دولت افغانستان از عبدالله خواسته است که به اسلام اباد سفر کند.
این اختلاف ها بعد از انتقادهای عبدالله از رئیس جمهوری مبنی بر نادیده گرفتن توافق نامه سیاسی توسط اشرف غنی برای تقسیم قدرت میان آنان، از پنجشنبه هفته گذشته علنی شد.
گزارش دفتر مطبوعاتی عبدالله حاکی است که طرفین همچنین در این نشست، با تاکید بر ادامه همکاری های کابل – اسلام آباد، بحث مبارزه با تروریسم را مورد بحث قرار دادند.
اساق**1610**1590
کد N1393658

وبگردی