آفتاب

طالبان 5 سرباز دولتی و یک غیرنظامی را در «فراه» افغانستان سربریدند

طالبان 5 سرباز دولتی و یک غیرنظامی را در «فراه» افغانستان سربریدند

کابل - ایرنا - رئیس امنیت پلیس استان فراه درغرب افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان 5 سرباز دولتی و یک غیرنظامی را دستگیر و سپس سر بریدند.

به گزارش ایرنا، «محمد غوث ملیار» روز سه شنبه به «پژواک» افغانستان گفت: این حادثه شب گذشته در منطقه «جمعه بازار» شهرستان «بکواه» این استان رخ داد.
ملیار افزود: 3 تن از آنان سرباز ارتش، 2 تن سرباز پلیس و یک نفر غیرنظامی و شخص ناشناس بودند که در مسیر جاده توسط افراد طالبان از خودرو پیاده کرده و سر آنان را بریدند.
به گفته رئیس امنیت پلیس فراه اجساد قربانیان توسط نیروهای پلیس به مرکز انتقال داده شده و گروه طالبان تاکنون در این باره واکنش نشان نداده است.
گروه طالبان که از سال 1994 میلادی در جنوب افغانستان ظهور کرده، دراعدام های صحرایی مشهورهستند و ازآن سال تاکنون هزاران نفر را در دادگاه های صحرایی به گلوله بسته اند.
رفتار افراد وابسته به گروه طالبان بعد از سکانداری «هبت الله آخوندزاده» بر این گروه و مرگ «اختر محمد منصور» که حدود دو ماه قبل در کویته پاکستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین امریکائی کشته شد، خشن تر شده است.
روزنامه «وال استریت ژورنال» هفته گذشته گزارش داد که گروه تروریستی داعش و طالبان در ننگرهار افغانستان ائتلاف غیررسمی تشکیل داده اند.
گروه طالبان تاکنون در باره این ائتلاف غیررسمی، واکنشی از خود نشان نداده است.
آساق*291*1610*1590
کد N1393634

وبگردی