آفتاب

شایسته نیست خطیب جمعه با گفته‌هایش، جامعه را به خودی و غیرخودی تقسیم کند

شایسته نیست خطیب جمعه با گفته‌هایش، جامعه را به خودی و غیرخودی تقسیم کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در نامه‌ای به رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خواستار پرهیز امامان جمعه از پرداختن به مسایل تفرقه‌افکنانه و توهین به مسئولان و رییس‌جمهور، و کمک و تشویق به وحدت و همگرایی جامعه از این تریبون‌ها شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با انتقاد از اظهارنظرهای اخیر برخی ائمه جمعه و اهانت‌هایی که از برخی تریبون‌های رسمی نمازجمعه به رییس‌جمهور و سایر مسئولان می‌شود، خواستار پرهیز امامان جمعه از پرداختن به مسایل تفرقه‌افکنانه، کمک و تشویق به وحدت و همگرایی جامعه از این تریبون‌ها شد.

در متن این نامه آمده است:

حضرت حجت‌الاسلام حاج آقای سیدرضا تقوی؛ ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

با سلام و تحیّت

احتراماً چنان که مستحضرید، آیین عبادی سیاسی نمازجمعه از مهمترین ارکان نظام در حوزه وحدت بخشی و بصیرت‌افزایی است. خطیبان جمعه، نقشی اساسی در ایجاد انسجام و همدلی درمیان مردم و مسئولان دارند.

متاسفانه چندی است که از برخی تریبون‌های نماز جمعه سخنانی به گوش می‌رسد که پیش از ایجاد همدلی، موجب پراکندن تخم تفرقه در اجتماع می‌شود. توهین به بالاترین مقام اجرایی کشور و به وزرای این نظام که همگی موردتوجه و تایید مقام معظم رهبری هستند، جز توهین به کل نظام نیست.

بنده از حضرتعالی می‌پرسم آیا به عقیده شما چنین سخنانی، غیرمستقیم، اهانت به ساحت رهبری و مجلس شورای اسلامی که تک‌تک وزرا مورد تاییدش هستند، نیست؟

داغ و دریغ اینجاست که این سخنان و چنین ادبیات ناپسندی از جایگاهی به گوش می‌رسد که باید محل ایجاد وحدت و تقویت‌کننده رهبری باشد!

خوب است به این نکته توجه شود که با وجود سلایق متفاوت در میان مردم، شایسته نیست خطیب نماز جمعه با گفته‌های خود، جامعه را به خودی و غیرخودی تقسیم کند.

اینجانب از حضرتعالی استدعا دارم گزارش چنین سخنانی را که موجب وهن نظام در مجامع بین‌المللی و واگرایی مردم می‌شود به رهبری انقلاب منتقل نمایید؛ باشد که با تدابیرحکیمانه ایشان، دیگر شاهد چنین گفتارهای هزینه‌سازی که مبتنی بر بی‌منطقی و موجب تفرقه می‌شود، نباشیم.

نیک می‌دانیم که ادامه چنین سخنانی، موجب تنزّل شان و منزلت روحانیت معظّم و ائمه جمعه و فاصله گرفتن مردم از ایشان می‌شود.

چو پرده‌دار به شمشیر می‌زند همه را     کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند (حافظ)

کد N1393565

وبگردی