آفتاب

مهاجم آلمانی در اتریش دو نفر را با چاقو مجروح کرد

مهاجم آلمانی در اتریش دو نفر را با چاقو مجروح کرد

وین - ایرنا - در بحبوحه حساسیت افکار عمومی در اروپا نسبت به پناهجویان ، یک فرد مهاجم آلمانی صبح روز سه شنبه با چاقو به مسافران قطاری در غرب اتریش حمله و دو نفر را به شدت مجروح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های اتریش ، فرد مهاجم 60 ساله آلمانی که گفته می شود مشکل روانی دارد ، در ایالت اورارلبرگ در غرب اتریش دو مسافر را با چاقو زخمی کرد. پلیس فرد مهاجم را با استفاده از گاز فلفل دستگیر کرد.
مجروحان که دو فرد 19 ساله و 17 ساله هستند به بیمارستان منتقل شدند.
به گفته پلیس ، تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.
به گزارش ایرنا ، این حمله درحالی است که یک رشته حملات مشابه در ماههای اخیر در برخی کشورهای اروپایی موجب حساسیت افکار عمومی به این قبیل حوادث شده است.
برخی رسانه ها و احزاب راستگرا با بزرگنمایی حملاتی که پناهجویان در آنها دست داشته اند درصدد اعمال مقررات سختگیرانه تری در قبال پذیرش پناهجویان هستند.
روز دوشنبه در جریان حمله با چاقو و تیراندازی در شهر کلن در غرب آلمان یک نفر مجروح شد و دو فرد مظنون نیز متواری شدند.
روز شنبه نیز یک فرد مهاجم با چاقو به مسافران در قطاری در سوئیس حمله و هفت نفر را زخمی کرد. در این حادثه نیز فرد ضارب از مهاجران نبود بلکه سوئیسی 27 ساله بود. پلیس سوئیس روز یکشنبه اعلام کرد که شواهدی مبنی بر انگیزه تروریستی برای این حمله وجود ندارد.
«هورست اشپیتزهوفر» سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: این فرد مهاجم هیچ سابقه مهاجرتی ندارد و آشکارا دچار بیماری روانی است.
وی افزود: ما هرگونه تروریستی بودن این حمله را رد می کنیم.
اروپام**1078**1599
کد N1393538

وبگردی