آفتاب

اتریش: اروپا نیازی به ترکیه ندارد

اتریش: اروپا نیازی به ترکیه ندارد

تسنیم نوشت: وزیر خارجه اتریش با تاکید بر اینکه اروپا نباید اجازه اخاذی ترکیه را بدهد همچنین اتحادیه اروپا را بی نیاز از توافق پناهندگان با آنکارا دانست.

 "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش درباره موفقیت توافق پناهندگان با ترکیه ابراز شک و تردید کرده و تاکید کرد که اروپا نباید اجازه دهد که مورد اخاذی قرار گیرد بلکه بهتر است خود از مرزهای خارجی اش محافظت کند.

وی که در گفتگو با نشریه "فوکوس" آلمان سخن می گفت تصریح کرد که ما به یک اروپای قدرتمند نیاز داریم که خود از مرزهای خارجی اش حفاظت کند. اروپا به اندازه کافی قوی و مستقل بوده که می تواند از مرزهای خود حفاظت کند و در این راستا نیازی به توافق با ترکیه ندارد.

کورس افزود: ترکیه تلاش می‌کند تا برای آزادی ویزا برای شهروندان ترک به اروپا اولتیماتوم دهد اما اروپا اجازه اخاذی را به این کشور نمی دهد. اگر توافق پناهندگان بین اتحادیه اروپا و آنکارا شکست بخورد باید کشورهایی مانند استرالیا و اسپانیا به عنوان نمونه در نظر گرفته شوند. این کشورها موفق شده‌اند هجوم پناهندگان را کاهش دهند. مهاجران غیر قانونی باید به جزایر یا مراکزی در کشورهای جهان سوم منتقل شوند. موج هجوم پناهندگان به اروپای میانه نباید ادامه یابد.

وزیر امور خارجه اتریش خواستار توقف پناهندگان در مرزهای خارجی اروپا و پذیرش قانونی و قابل کنترل آن ها شده و گفت: همچنین از بسته شدن مسیر بالکان ما می توانیم این درس را بگیریم که اگر راه‌های غیر قانونی به اروپا بسته شود همچنین انسان های کم تری به این اتحادیه می آیند.

وی خواستار یک سیستم حمایت از مرزهای اروپای مشترک شده و گفت: این امر باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود. ایتالیا، بلغارستان و یونان نباید بیش از این در بحران پناهندگان تنها گذاشته شوند.

52310

کد N1393428

وبگردی