آفتاب

امتناع همسر مسئول آموزش انتحاری داعش در افغانستان از عملیات انتحاری

امتناع همسر مسئول آموزش انتحاری داعش در افغانستان از عملیات انتحاری

کابل - ایرنا - فرمانده پلیس استان جوزجان در شمال افغانستان اعلام کرد که همسر مسئول آموزش های انتحاری گروه داعش در این کشور پیش از پیوستن به جمع انتحار کنندگان، خود را تسلیم پلیس کرد.

به گزارش ایرنا، «رحمت الله ترکستانی» روز سه شنبه به رسانه های افغانستان گفت: «قاری ضیاءالدین» مسئول آموزش گروه داعش در استان «ننگرهار» از «شابیه» همسر خود دعوت کرد تا به ننگرهار سفر کرده و پس از آموزش های لازم، حمله انتحاری انجام دهد، اما وی پیش از پیوستن به این گروه، خود را تسلیم پلیس کرد.
لشکر 201 سیلاب در استان ننگرهار در شرق افغانستان نیز روز گذشته اعلام کرد که دو دختر مهاجم انتحاری را پیش از انجام حمله در شهرستان «وانت وایگل» در استان «کنر»، هدف قرار داده و از بین برده است.
در بیانیه لشکر 201 سیلاب افزوده شده بود: اجساد این دختران که به جلیقه های انتحاری مجهز بودند، در میدان نبرد نیروهای دولتی با عناصر داعش باقی مانده است.
گروه تروریستی داعش در افغانستان بر تحرکات خود افزوده است و بعد از آن که این گروه مسئولیت انفجارهای انتحاری در میان جمعیت تظاهرکننده «جنبش روشنائی» در میدان «شهدای» کابل را به عهده گرفت، شماری از تحلیلگران گفتند که عناصر این گروه به پایتخت افغانستان رسیده اند.
با این حال «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان و عالی ترین چهره امنیتی این کشور تصریح کرده است که گروه تروریستی داعش نمی تواند در افغانستان پایگاهی داشته باشد و نابود خواهد شد.
آساق*291*1610**1663**
کد N1393353

وبگردی