آفتاب

اقدام های همه جانبه کویت در راستای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی

اقدام های همه جانبه کویت در راستای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی

تهران- ایرنا- وزارت کشور کویت اعلام کرد که تدابیر خاصی جهت افزایش نظارت های امنیتی در سراسر این کشور در راستای مبارزه با تروریسم و تندروی اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا٬ در این زمینه وزارتخانه های اوقاف و امور جوانان کویت طی همکاری مشترک و با برگزاری جلسات کارشناسی٬ به دنبال اتخاذ راهکارهایی جهت غلبه بر تندروی حاکم بر بخشی از اقشار جامعه این کشور هستند و در همین راستا اختصاص بودجه ای کلان جهت ترویج میانه روی میان جوانان از طریق برگزاری نشست های توجیهی را در دستور کار قرار داده اند.
وزارت اوقاف کویت همچنین نظارت خود بر مساجد را تشدید و اعلام کرده است که تمامی خطبه های نماز باید از بحث در مورد هرگونه امور سیاسی به دور باشد.
وزارت امور جوانان نیز که نگرانی های فراوانی در خصوص گرایش جوانان این کشور به گروه های تندرو دارد٬ با دعوت به همکاری از چهره های میانه روی مذهبی تلاش کرده است در طول سال به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان، با این گونه فعالیت های توجیهی جوانان را از تفکرات افراطی دور کند.
در بعد امنیتی نیز وزارت کشور کویت مرزهای ورودی این کشور با عراق و عربستان سعودی را به شدت کنترل می کند و از خرید دستگاه های بازرسی بسیار پیشرفته جهت کشف و شناسایی هر گونه محموله و بسته مشکوک خبر داده است.
این اقدام موجب شد که موارد کشف قاچاق کالا و مواد ممنوعه طی چند ماه اخیر در کویت افزایش یابد؛ این در حالی است که گمرک دریایی این کشور نیز به شدت کنترل می شود.
مسئولان وزارت کشور کویت همچنین به دستور مقام های عالی رتبه٬ تمامی مساجد را از بیم هرگونه فعالیت مشکوک و خرابکارانه به طور کامل کنترل نموده و فعالیت سایبری خود را نیز به شکل قابل توجهی افرایش داده اند که این اقدام به تازگی منجر به دستگیری یک زن تبعه فیلیپین شاغل در کویت به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش و برنامه ریزی برای انفجار یکی از مساجد شیعیان شد.
همچنین با توجه به تاکید شیخ صباح الاحمد، امیر کویت مبنی بر حفظ کامل وحدت در این کشور و دوری از موضعگیری های فرقه گرایانه و مذهبی،فضای مجازی در این کشور به شدت کنترل می شود و شهروندان نیز به طور معمول از درگیر کردن خود با هرگونه چالشی در این زمینه خودداری می کنند.

خاورم*320**2041**
کد N1393351

وبگردی