آفتاب

افزایش شمار تلفات سیل یر سودان / وضعیت انسانی وخیم است

افزایش شمار تلفات سیل یر سودان / وضعیت انسانی وخیم است

تهران – ایرنا – تلفات وقوع سیل ناشی از طغیان رودخانه ' گاش' سودان در نزدیکی مرز اریتره در استان ' کسلا' واقع در شرق این کشور رو به افزایش بوده و وضعیت انسانی در مناطق سیل زده وخیم گزارش شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رادیو محلی سودان، ' طاحا محمد' مقام محلی در سودان گفت: وضعیت کلی مناطق سیل زده در کشور رو به وخامت است. تمامی زمین های کشاورزی و دام های زنده به زیر آب رفتند و اکنون ساکنان این مناطق از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برند.
این مقام سودانی یادآور شد: دور بودن مراکز درمانی ازدیگر عوامل افزایش تلفات انسانی است.
محمد تاکید کرد: کودکان آسیب پذیرترین گروه در این حادثه بوده اند که در حال حاضر در وضعیت نامساعدی به سر می برند.
روز یکشنبه وقوع سیل ناشی از طغیان رودخانه ' گاش' در نزدیکی مرز اریتره، جان 25 تن از شهروندان استان ' کسلا' در شرق سودان را گرفت.
بر اساس این گزارش شمار قربانیان سیل و باران شدید در سودان در دو هفته اخیر به 100 تن رسیده است.
از سوی دیگر کمبود مواد غذایی و نبود رسیدگی سریع و کافی از سوی نیروهای امدادی از عوامل اصلی افزایش تلفات انسانی عنوان شده است.
تخریب صدها هکتار اراضی کشاورزی و تلف شدن هزاران دام زنده از تلفات مهم سیلاب شدید در سودان اعلام شده است.
بارش سنگین باران و طغیان آب رودخانه ها و نیز بالا آمدن آب کانال های شهری، خسارت های زیادی به خانه های مسکونی، جاده های شهری و زمین های کشاورزی این منطقه وارد کرده است.
منابع رسمی سودان اعلام کردند: هزاران نفر از مردم این منطقه برای درامان ماندن از سیل مجبور به خروج از خانه هایشان شده اند و به مناطق مرتفع پناه برده اند.
جریان داشتن آب در مبادی ورودی شهرها همراه با بارش سنگین و سیل آسای باران و قطع شاهراه ارتباطی شرق سودان به خارطوم، خسارات اقتصادی به این مناطق را سنگین تر کرده است.
این در حالی است که خسارت های وارده به منابع کشاورزی و خانه های مسکونی، وخیم گزارش شده است.
در همین خصوص، سازمان ملی دفاع شهری سودان ضمن اعلام وضعیت هشداردهنده درسه ماهه دوم سال (تیر تا شهریور) بر ادامه تلاش های امدادی برای کمک رسانی به آسیب دیدگان تاکید کرده است.
خاورم**9377**1566
کد N1393297

وبگردی