آفتاب
در ادامه عملیات پاکسازی های گسترده در ترکیه

پلیس ترکیه درعملیات همزمانی وارد دفاتر 44 شرکت مرتبط با گولن شد

پلیس ترکیه درعملیات همزمانی وارد دفاتر 44 شرکت مرتبط با گولن شد

آنکارا – ایرنا – پلیس ترکیه با ادامه عملیات پاکسازی عوامل گولن در این کشور ٬امروز در عملیات همزمانی وارد مراکز مدیریتی 44 شرکت مرتبط با این گروه شد.

به گزارش ایرنا، دادستانی ترکیه در قالب تحقیقات خود در خصوص پرونده کودتای نافرجام، دستور جستجو در مراکز این شرکت ها با ظن و اتهام تامین مالی «فتو - سازمان تروریستی فتح الله گولن» را داده و حکم دستگیری 120 تن از مدیران این شرکت ها را صادر کرده است.
رسانه های ترکیه گزارش دادند، تیم های مبارزه با جرایم مالی پلیس استانبول با پشتیبانی نیروی ویژه، عملیات همزمانی را در این شهر شروع کرده و ساختمان های متعلق به شرکت های مرتبط با گولن را مورد حمله قرار داده و در حال جستجوی اسناد و مدارکی برای اثبات رابطه آن ها با گروه گولن می باشند.
پیشتر نیز صدها شرکت مرتبط با گولن مورد حمله پلیس قرار گرفته و مدیران آن دستگیر و اموال آنها توقیف شده است.
پلیس استانبول امروز همچنین در دادسرای آناتولی استانبول که یکی از چهار دادسرای این کلان شهر می باشد، وارد شد و با بستن درب های ورودی و خروجی این دادسرا٬ 85 تن از کارکنان دادسرا را دستگیر کرد.
نئومان کورتولموش معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت آنکارا روز گذشته به دنبال نشست طولانی هیات دولت به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به خبرنگاران گفت: دولت تصمیم گرفته است کارمندانی را که با فتو در ارتباط هستند و با کمک این گروه و به ناحق با دزدی کردن توانسته اند در طول سال های گذشته وارد دستگاه های دولتی شوند ٬ پاکسازی کند و تمامی حقوق و عنوان های شغلی آنها را باطل خواهد کرد.
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفته است تاکنون بیش از 80 هزار تن از کارمندان دولت تعلیق خدمت شده اند. اردوغان نیز تاکید کرده است پاکسازی عناصر مرتبط با گولن، شمار آنها به هر رقمی برسد، ادامه خواهد داشت.
خاورم/2011**2041**
کد N1393296

وبگردی