آفتاب

چاووش‌اوغلو: آمریکا باید به وعده خود درباره منبج عمل کند/کردها باید از فرات عقب نشینی کنند

چاووش‌اوغلو: آمریکا باید به وعده خود درباره منبج عمل کند/کردها باید از فرات عقب نشینی کنند

ایسنا نوشت: وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد بر اساس وعده آمریکا، کردها باید از شرق رود فرات عقب نشنی کنند.

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: در زمان انجام عملیات آزادسازی منبج آمریکا وعده داد که نیروهای کرد سوری از جمله حزب اتحاد دموکراتیک سوریه پس از آزادی این منطقه از شرق رود فرات عقب‌نشینی خواهند کرد، اکنون پس از انجام این عملیات آمریکا باید به وعده خود عمل کند.

به گزارش سایت خبری هابرلر، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوریخواه در جمع خبرنگاران گفت: براساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل می‌بایست آتش‌بسی در سوریه برقرار می‌شد اما شاهدیم که این آتش بس نقض می‌شود، حملات در حلب ادامه دارد، متاسفانه روسیه و دولت سوریه همچنان حمله می‌کنند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره استرداد فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه گفت: مدارک و اسنا تنظیم شده از سوی وزارت دادگستری کشورمان از طریق وزارت خارجه آمریکا به وزارت دادگستری این کشور ارسال شده است. اکنون اسناد و مدارک در حال جمع‌آوری است. در این باره 24 و 23 اوت هیاتی از آمریکا به ترکیه می‌آید.

او درباره فرار هشت نظامی ترکیه به یونان نیز اضافه کرد: در درجه اول دو ماه حکم زندان به این افراد به دلیل ورود غیرقانونی به خاک یونان صادر شده است.

این جمعه برابر 19 اوت، دادگاهی برای بررسی درخواست پناهندگی دو تا از این فراری‌ها برگزار خواهد شد. جلسات دیگر دادگاه در روزهای آتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به به توئیت انتقادآمیز وزارت خارجه سوئد علیه ترکیه درباره روابط جنسی با افراد زیر 15 سال در ترکیه نیز گفت: در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوئدی خود سوء برداشت‌ها را به وی متذکر خواهم شد. ما در برابر انتقادات رویکرد مثبتی داریم اما مخالف هرگونه توهین هستیم. در روزهای اخیر شاهد نوعی رفتارهای منفی از سوی اروپا هستیم. ابتدا اتریش چنین رفتاری را از خود نشان داد و اکنون سوئد اینگونه رفتار می‌کند. این مساله نگران‌کننده است.

چاووش اوغلو افزود: سازمان وابسته به فتح‌الله گولن برادر دوقلوی پ.ک.ک است و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه نیز همانند این دو گروه است. پ.ک.ک ر روزهای اخیر حملات خود را علیه ترکیه افزایش داده است. در مقابل عملیات نظامی نیروهای ما نیز علیه آنها ادامه دارد.

52310

کد N1393265

وبگردی