آفتاب

اوباما: نسبت به پیروزی "هیلاری" خوش بینی کاذب نداشته باشیم

اوباما: نسبت به پیروزی "هیلاری" خوش بینی کاذب نداشته باشیم

مهر نوشت: رئیس جمهور دموکرات آمریکا به هم حزبی هایش هشدار داد مبادا حالا که نظرسنجی ها به نفع پیروزی نامزد منتخب آنها در رقابت ریاست جمهوری است ، گرفتار اعتماد به نفس کاذب شوند.

به گزارش  رویترز، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا ضمن اذعان به ملال انگیز بودن گزافه گویی های «دونالد ترامپ» نامزد منتخب جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به دموکرات ها هشدار داد که مبادا نسبت به پیروزی «هیلاری کلینتون» نامزد منتخب خود در رقابت نهایی هشت نوامبر، بیش از اندازه خوش بین باشند.

اوباما با حضور در مراسم جمع آوری کمک مالی برای ستاد انتخاباتی کلینتون گفت: اگر تا یک روز بعد از انتخابات محتاطانه عمل نکنیم، به دام یکی از بزرگترین اشتباهاتمان می افتیم.

وی ادامه داد: اگر کارمان را خوب انجام دهیم، هیلاری رئیس جمهور منتخب آمریکا خواهد شد. اما اگر کارمان را خوب انجام ندهیم، ریسک بازنده شدن وی همچنان وجود دارد.

کلینتون در نظرسنجی ها از ترامپ پیش است به ویژه آنکه نامزد جمهوریخواه به خاطر اظهارنظر تند درباره والدین مسلمان یک سرباز کشته شده آمریکایی، این روزها با افت بی سابقه محبوبیت روبرو است.

هشدار اوباما درباره پرهیز از حس اعتماد به نفس کاذب نسبت به پیروزی کلینتون در حالی اعلام شد که طبق نظرسنجی که «ان بی سی» دیروز دوشنبه منتشر کرد، وی  با کسب آرای بیش از ۲۸۰ نفر از اعضای مجمع انتخاب کنندگان رئیس جمهور از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر برخوردار است.

این در حالی است که  ترامپ ۱۷۴ رأی را به خود اختصاص داد و ۷۶ تن از اعضای مجمع انتخاب کنندگان رئیس جمهور نیز همچنان در مورد انتخاب نهایی خود مردد هستند.

52310

کد N1393195

وبگردی