آفتاب

ایران و روسیه فتح الشام را تروریستی اعلام کردند/ ادامه رایزنی های منطقه ای

ایران و روسیه فتح الشام را تروریستی اعلام کردند/ ادامه رایزنی های منطقه ای

مسکو - ایرنا - وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در جریان مذاکرات میخائیل بوگدانف نماینده رییس جمهوری این کشور در امور خاورمیانه در ایران، دو کشور تاکید کردند گروه جبهه النصره یا فتح الشام جدید با وجود تغییر نام همچنان تروریستی است و باید سرکوب آن ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه که امروز (سه شنبه) انتشار یافت، با اشاره به نتایج مذاکرات معاون وزارت خارجه این کشور در ایران آمده است: در دیدارهای صورت گرفته روز دوشنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و حسین جابری انصاری معاون امور عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا بویژه سوریه بررسی شد.
در ادامه بیانیه آمده است: طرفین در جریان گفت وگوهای توام با اعتماد متقابل، تاکید کردند که بحران فرسایشی و مخرب سوریه راه حل نظامی ندارد، ولی می تواند با راهکارهای سیاسی و گفت وگوهای داخلی طرف های سوری براساس بیانیه 30 ژوئن ژنو مبنی بر مذاکره فراگیر داخلی، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و تصمیم های گروه بین المللی حامیان سوریه پایان یابد.
وزارت خارجه روسیه افزود: در مذاکرات تهران، دو کشور بر ضرورت ادامه تلاش استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برای از سرگیری مذاکرات سوری-سوری به عنوان پایه حل سیاسی بحران کنونی تاکید کردند و همچنین خواستار تحکیم آتش بس با ادامه بمباران مواضع داعش و جبهه النصره شدند که به تازگی نام خود را تغییر داده است.
در پایان بیانیه آمده است: برخی مسائل دیگر از جمله اوضاع یمن، عراق، فلسطین و منطقه خلیج فارس در مذاکرات تهران بررسی شد که نتیجه گفت وگوها بیانگر آن است، دو کشور خواهان همکاری های گسترده تر برای تحکیم روابط و رایزنی های تهران و مسکو در مورد خاورمیانه و پیشبرد راه حل سیاسی بحران های کنونی هستند.
اروپام 391 ** 1516
کد N1393090

وبگردی