آفتاب

تجهیز تکفیری های داعش در مالزی به نارنجک برای انجام عملیات تروریستی

تجهیز تکفیری های داعش در مالزی به نارنجک برای انجام عملیات تروریستی

کوالالامپور – ایرنا – پلیس مالزی روز سه شنبه تایید کرد که اعضای گروه تروریستی داعش در این کشور مجهز به سلاح گرم شده و امکان راه اندازی حملات تروریستی در مالزی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، پلیس مالزی در حالی تجهیز اعضای گروه تکفیری داعش به سلاح گرم و نارنجک را تایید کرد که هفته گذشته گروهی از تروریست ها با دو قبضه نارنجک در ایالت کلانتان بازداشت شدند و قبل از آن نیز عملیاتی علیه یک باشگاه شبانه انجام داده بودند.
'ایوب خان مایدین' رییس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، گفت که تروریست های مظنون در این کشور نارنجک هایی در اختیار دارند و احتمال دارد در طراحی حملات بیشتر در سراسر کشور از این سلاح استفاده کنند.
پلیس مالزی هفته گذشته در ادامه مقابله با تروریست ها که به اعتقاد کارشناسان نیم نگاهی پس از خاورمیامه به جنوب شرق آسیا دارند، 9 عضو مالزیایی و خارجی گروه تکفیری داعش از جمله دو بمب گذار را بازداشت کرد.
آمار رسمی دولت مالزی نشان می دهد از سال 2013 میلادی تا هفته گذشته 230 تروریست در این کشور بازداشت شده اند، در حالی که 90 مالزیایی نیز در سوریه شناسایی شده اند که در فعالیت های تروریستی داعش شرکت دارند.
مالزی با حمله ماه گذشته تروریست ها به یک باشگاه شبانه در حومه کوالالامپور سطح تهدیدات داعش را تغییر داد و برای نخستین بار اعضای مالزیایی داعش در سوریه قادر به کنترل از راه دور پیروان خود شدند و با موفقیت حمله تروریستی را در مالزی برنامه ریزی و اجرا کردند.
رییس بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، گفت این زنگ خطری برای حملات تروریستی بیشتر در مالزی است.
وی به شبکه سنگاپوری خبر آسیا گفت: پیش از این، ارزیابی ما این بود که آنها تخصصی برای ساخت مواد منفجره ندارند، اما بمب گذاری باشگاه شبانه 'موویدا' نشان داد آنها قادر به ارتباط و توانایی به دست آوردن سلاح از کشورهای همسایه را دارند و این عامل نگرانی اصلی ما است.
این مقام بلندپایه امنیتی مالزی، گفت تروریست ها در حال حاضر دستکم 8 نارنجک در دست دارند و احتمال انجام حملات بیشتری به ادارات دولتی، بخش های سرگرمی و ستاد ارتش و پلیس وجود دارد.
مقامات مالزی بر این باورند که این حمله براساس دستورالعمل 'محمد وندی محمد جدی' شهروند 27 ساله این کشور و یک عضو شناخته شده گره داعش که در سوریه بسر می برد، برنامه ریزی و عملیاتی شده است.
وی گفت: این تروریست، گروهی متشکل از دستکم 10 نفر را در رده نخست خود دارد و شاید در رده دوم گروهش، 20 نفر وجود داشته باشند و هیچ ارتباطی بین این دو رده وجود ندارد.
پلیس هفته گذشته یک مظنون 17 ساله را در ایالت صباح بازداشت کرد که فرمانی از گروه تروریستی داعش در سوریه برای انجام عملیاتی تحت استراتژی 'گرگ های تنها' دریافت کرده بود. پلیس پیش از این دو نوجوان 16 و 17 ساله دیگر را به اتهام اقدام برای عملیات 'گرگ های تنها' بازداشت کرده بود.
آساق**1611
کد N1393043

وبگردی