آفتاب

حمله هوایی مرگبار سعودی‌ها به بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن

حمله هوایی مرگبار سعودی‌ها به بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن

ایسنا نوشت: در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان به یک بیمارستان تحت مدیریت گروه پزشکان بدون مرز در شمال یمن چندین تن کشته شدند.

ساکنان محلی و مقام‌های بهداشتی گفته‌اند که در این حمله، ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.

شبکه العالم گزارش داد، حمله جنگنده‌های سعودی به بیمارستان پزشکان بدون مرز در شهر عبس استان حجه دست‌کم ۲۰ کشته برجای گذاشته است. این در حالی است که شبکه خبری بی.بی.سی به نقل از ساکنان محلی و مقام‌های بهداشتی گزارش داد، در این حمله حداقل شش تن کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

اولین امدادگرانی که به محل رسیدند مجبور به احتیاط شدند چون نگران حملات تازه هواپیماهایی بودند که همچنان در آسمان منطقه پرواز می‌کردند.

گروه پزشکان بدون مرز در صفحه توییتر خود نوشت که بیمارستان «عبس» حدود هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

این گروه افزود:‌ تیم‌های پزشکی مشغول کمک رسانی به زخمی‌ها هستند و شمار کشته ها هنوز معلوم نیست.

وزارت بهداشت یمن با محکوم کردن حملات هوایی رژیم آل سعود به بیمارستان‌ها، تأکید کرد که هدف این اقدام انتقام‌گیری از انتشار گزارش‌های سازمان پزشکان بدون مرز درباره جنایات ائتلاف سعودی علیه کودکان یمنی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت یمن حملات ائتلاف متجاوز عربی-آمریکایی به سرکردگی عربستان به بیمارستان عبس را محکوم کرد.

یک منبع در وزارت بهداشت یمن در این باره گفت: بر اساس آمارهای اولیه، بر اثر بمباران بیمارستان پزشکان بدون مرز، بیش از 20 تن شهید یا زخمی شدند که شماری از قربانیان را کارکنان و کادر خارجی این بیمارستان تشکیل می‌دهند.

این منبع افزود: حمله ائتلاف متجاوزان به بیمارستان، جنایتی بر خلاف تمامی قوانین و پیمان‌های بین‌المللی و انسانی است. بیمارستان عبس تنها بیمارستان ارائه کننده خدمات پزشکی در منطقه میان استان الحدیده تا شهر میدی بود و پس از هدف قرار گرفتن بیشتر مراکز درمانی از سوی بمب‌افکن‌های عربستانی، هزاران بیمار و زخمی در آن مداوا می‌شدند.

این منبع یمنی گفت: هدف قرار دادن بیمارستان مذکور باعث به وجود آمدن فاجعه‌ای بهداشتی برای مردم این منطقه و اطراف آن خواهد شد.

5252

کد N1392867

وبگردی