آفتاب

9 پناهجوی عراقی در اتریش بازداشت شدند

9 پناهجوی عراقی در اتریش بازداشت شدند

وین - ایرنا - پلیس اتریش روز دوشنبه از دستگیری 9 پناهجوی عراقی در ارتباط با هتک حرمت یک زن آلمانی در آغاز سال نو میلادی خبر داد؛ رویدادی که می تواند به تشدید بحث های مربوط به آوارگان دامن بزند.

به گزارش ایرنا ، سخنگوی پلیس اعلام کرد : 9 عراقی با سنین بین 21 تا 47 سال در ابتدای این هفته در شهر وین و دو استان دیگر اتریش بازداشت شدند اما هرگونه خلافی را انکار می کنند. تمامی این 9 نفر یا درخواست پناهندگی داده یا پناهندگی دریافت کرده اند.
این افراد متهم هستند که به یک زن آلمانی که برای دیدار دوستش به وین آمده بود در آپارتمان محل اقامت دو تن از متهمان حمله کرده اند.
به گفته پلیس ، زن آلمانی الکل مصرف کرده بود.
در جشن های سال نو مسیحی در شهر کلن آلمان صدها زن به پلیس گزارش دادند که توسط گروههای از مردان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و در اتریش نیز مهاجران به حملات فردی و ایجاد مزاحمت متهم شده اند که این حوادث به حساسیت افکار عمومی در قبال موضوع سیاست مربوط به پذیرش پناهجویان دامن زده است.
حزب راست افراطی «آزادی» اتریش از این قبیل مسائل برای پیش بردن سیاست سختگیرانه تر در قبال پناهجویان استفاده کرده است.
این درحالی است که طبق نظرسنجی جدید در اتریش ، «نوربرت هوفر» نامزد ریاست جمهوری این کشور از حزب راست افراطی «آزادی » از رقیب خود «الکساندر وان در بیلن» نامزد مستقل مورد حمایت حزب سبز اتریش پیش افتاده است.
به گزارش ایرنا ، دادگاه قانون اساسی اتریش روز جمعه 11 تیرماه امسال نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که روز دوم خرداد برگزار شده بود ، باطل اعلام کرد و به این ترتیب قرار است انتخابات بار دیگر روز 11 مهر ماه (دوم اکتبر) برگزار شود.
اروپام**1078**1599
کد N1392775

وبگردی