آفتاب

گالوپ: محبوبیت اوباما در حوزه سیاست خارجی افزایش یافت

گالوپ: محبوبیت اوباما در حوزه سیاست خارجی افزایش یافت

نیویورک - ایرنا - نظرسنجی تازه موسسه پژوهشی گالوپ نشان می دهد که محبوبیت باراک اوباما در رابطه با سیاست های خارجی 9 درصد نسبت به فوریه امسال افزایش یافته و به 48 درصد رسیده است.

در حالی که بیش از 5 ماه به پایان دوران ریاست جمهوری اوباما نمانده آخرین نظرسنجی های موسسه پژوهشی گالوپ نشان می دهد که سیاست های خارجی او در میان مردم این کشور از محبوبیت و مقبولیت بیشتری برخوردار است و از 39 درصد در ماه فوریه امسال به 48 درصد در این نظرسنجی افزایش یافته است
به نوشته گالوپ این بالاترین حد محبوبیت اوباما در حوزه سیاست های خارجی از زمان پیروزی او در انتخابات نوامبر سال 2012 بشمار می رود که محبوبیت او به 49 در صد رسیده بود.
موسسه مذکور دلیل این کاهش را روبرو بودن اوباما با چالش هایی نظیر ظهور و قدرت گرفتن داعش، تنش های موجود در روابط با روسیه و ادامه بحران سوریه در دور دوم ریاست جمهوری او ذکر کرده و یاد آور شده است که وی در دور اول از میانگین محبوبیتی درحدود 50 درصد برخوردار بود.
براساس نظرسنجی های این موسسه چنین میانگینی در دور دوم تصدی روسای جمهوری آمریکااز زمان رونالد ریگان که این میانگین به 37 درصد رسیده بود تاکنون کم سابقه بوده و فقط جرج بوش رییس جمهور سابق این کشور با 38 درصد در سطح پایین تری از او قرار گرفته است.
به گزارش گالوپ این نظر سنجی ها در روزهای 3 تا 7 اوت و درست در زمان جنجال های مربوط به پرداخت 400 میلیون دلار پول به ایران که همزمان با آزادی زندانیان آمریکایی از ایران صورت گرفته بود انجام شده است.
همین نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت رییس جمهور آمریکا در رابطه با مسائل وچالش های اقتصادی کشورش به بالاترین حد خود در 7 سال گذشته یعنی به 48 در صد افزایش پیدا کرده است.
اروپام-4-541**1565
کد N1392347

وبگردی