آفتاب

صربستان از ورود بیش از 2 هزار مهاجر به قلمرو خود جلوگیری کرد

صربستان از ورود بیش از 2 هزار مهاجر به قلمرو خود جلوگیری کرد

بلگراد - ایرنا - مرزبانان صربستان در ماه گذشته از ورود بیش از 2 هزار مهاجر غیرقانونی به درون قلمرو این کشور از طریق مرز بلغارستان جلوگیری کردند.

به گزارش ایرنا، 'یووان کریووکاپیچ' سخنگوی وزارت دفاع صربستان روز دوشنبه در بلگراد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مرزبانان صربستان در طی حدود یک ماه گذشته 24 قاچاقچی که قصد انتقال مهاجرین را داشتند، دستگیر کرده اند.
وی تاکید کرد که از 22 ژوئیه امسال که نیروی های صربستان متشکل از پلیس و ارتش از طرف دولت مامور حفاظت از مرزهای کشور شده اند از ورود غیرقانونی 2 هزار و 275 مهاجر از طرف مرزهای بلغارستان که اکثریت آنها از سوریه، افغانستان و پاکستان بودند، جلوگیری کرده است.
کریووکاپیچ افزود که 454 مهاجر غیر قانونی نیز در قلمرو صربستان بازداشت و به مرکز پناهندگان منتقل شدند.
اداره گمرک صربستان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ماموران گمرک با همکاری پلیس مرزی در منطقه مرزی باترووتسی در مرز صربستان با کرواسی هفت مهاجر غیرقانونی را که در یک کامیون بلغاری پنهان شده بودند بازداشت کردند.
در ادامه این بیانیه گزارش شده که این مهاجرین افغانی بوده و قصد داشتند برای ادامه مسیر خود وارد کرواسی شوند.
اکثر مهاجرین که از مرزهای مختلف وارد صربستان می شوند خواهان رفتن به مجارستان برای ادامه مسیر خود در رسیدن به کشورهای شمالی اتحادیه اروپا هستند.
صربستان که در مسیر مهاجران غیر قانونی در رسیدن به اتحادیه اروپا قرار دارد پس از افزایش ورود مهاجران از راه های غیر قانونی و کنترل شدید مرزهای مجارستان به روی این افراد، تصمیم گرفت که با تشکیل نیروی های پلیس و ارتش کنترل مرزهای خود با مقدونیه و بلغارستان و دیگر مرزها را برای جلوگیری از مهاجران افزایش دهد.
اروپام**436**شبس *1488 **1565
کد N1392345

وبگردی