آفتاب

رکوردشکنی 130 ساله باران در مسکو

رکوردشکنی 130 ساله باران در مسکو

مسکو - ایرنا - بیش از نیم روز بارش پیوسته و تند باران در مسکو و اطراف این شهر با بیش از 92 میلی متر، سبب شد رکورد 130 ساله ثبت شده بارندگی در پایتخت روسیه شکسته شود و اکنون نیز در باره تداوم این وضعیت به شهروندان هشدار داده شده است.

به گزارش ایرنا، در شبانه روز گذشته برابر با 120 درصد میانگین یکماهه در پایتخت روسیه باران باریده است که در طول 130 سال گذشته بی سابقه بوده و سبب بروز خسارت های زیاد و همچنین اختلال در ترافیک شهری شده است.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (دوشنبه) در این باره اعلام کرد: در بسیاری از خیابان ها بویژه مناطق مرکزی پایتخت و جاده های ورودی تراکم خودروها به بالاترین هشدار ترافیکی یعنی 10 رسید که سبب بسته شدن مسیرهای زیادی برای ساعت های طولانی شد.
همچنین ده ها خودرو با سرنشینان گرفتار آب های انباشت شده در برخی معابر شهر مسکو شدند که با عملیات امدادگران200 نفر از محل خارج شدند.
زیر آب رفتن 40 خانه نزدیک مسکو و همچنین برخی مناطق مرکزی شهر یاروسلاو در حومه پایتخت روسیه سبب شد ماموران برای امداد رسانی به محل اعزام شوند.
از سوی دیگر، اعلام شده است که پایتخت روسیه احتمالا در شبانه روز آینده نیز شاهد بارش باران تا بیش از 70 میلی متر خواهد بود و هشدار لازم به مردم برای خطر آبگرفتگی و همچنین رانندگی در جاده های جنگلی داده شده است.
مسکو در بخش اروپایی روسیه یکی از پرباران ترین و پربرف ترین شهرهای این کشور است که بارش های مداوم و پرحجم در بسیاری از روزها سبب مختل شدن روند عادی زندگی و همچنین ایجاد مشکلات در تردد شهری می شود که در این مدت سازمان های امدادی در حالت فعالیت کامل قرار می گیرند.
اروپام 391 ** 1516
کد N1392344

وبگردی