آفتاب
سفیرایران درسوریه:

مقابله فرهنگی تاثیرگذارترین شیوه مبارزه با اندیشه تکفیری است

مقابله فرهنگی تاثیرگذارترین شیوه مبارزه با اندیشه تکفیری است

دمشق - ایرنا - سفیرجمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: تاثیر و ارزش مقابله فرهنگی بسیار بیشتر و بالاتر از هرگونه مبارزه دیگری با حرکت تکفیری است که دشمن برای این منطقه و سراسر جهان اسلام طراحی کرده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رئوف شیبانی روز دوشنبه در آیین میزبانی از خادمان بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه اضافه کرد: فرهنگ انسانی و اسلامی باید در مقابل اندیشه تکفیری که اکنون به عنوان دشمن اصلی جامعه جهانی درحال جولان است گسترش یابد.
وی افزود: درمیدان نبرد می توان بخشی از خطر را دفع کرد ولی وقتی فکر و اندیشه منحرف وجود داشته باشد همچنان خطر باقی است.
شیبانی بیان کرد: یکی از مهمترین ابزارها درجبهه مبارزه با تروریسم تکفیری ابزار فرهنگی و انتقال ارزش های دینی و فکری انقلاب اسلامی است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با تاکید بر تاثیر رفتار دینی و انسانی سربازان اسلام با مردم گفت: آنکه با نگاه دینی و ارزشی وارد میدان مبارزه با تروریسم می شود، دفاع، مبارزه و جهاد او ماندگار می شود هرچند که گاهی بخشی از سرزمین را از دست بدهد.
شیبانی اضافه کرد: حضور ارزشی و دینی رزمندگان اسلام برای سال ها و قرن ها در مناطق مبارزه ماندگار خواهد بود.
وی اظهار کرد: تفاوت اصلی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بادیگر نظام ها و انقلاب ها دارد درهمین بعد ارزشی آن است.
شیبانی تصریح کرد: همراه شدن سیاست و حرکت های نظامی با مبانی و ارزش های اخلاقی و انسانی، حرکت را ماندگار و به یک حرکت روبه جلو تبدیل خواهد کرد.
وی گفت: درجاهای دیگر چنین چیزی مشاهده نمی شود بلکه مدتی با فشار ابزارهای سخت و نظامی اقداماتی را انجام می دهند ولی پس از مدتی مشاهده می کنند بستری که درآن فعالیت و زندگی می کنند پذیرای آنها نیست.
سفیر جمهوری اسلامی در سوریه افزود: از ویژگی های مقاومت اسلامی لبنان همین بعد ارزشی و اخلاقی است و اگر مقاومت اسلامی لبنان با رفتارهای اخلاقی و انسانی همراه نبود نمی توانست تاکنون دوام آورده و مقاومت کند.
شیبانی گفت: حرکت خادمان آستان قدس رضوی یک حرکت مبارک و حامل پیام های ارزشی انسانی و دینی ما است.
وی بیان کرد: نتایج این حرکت شاید در گام نخست چندان مشاهده نشود ولی ازآنجا که یک بار فرهنگی را بردوش می کشد به راحتی و به صورت ماندگار در دل ها نفوذ می کند.
این حرکت نیاز به استمرار دارد و ضروری است متناسب با فرهنگ، ادبیات و قواعد فکری حاکم بر هر منطقه برنامه ریزی و اجرا شود و گفتمان متقابل شکل گیرد.
شیبانی اضافه کرد: در دنیا الگوهای دیگری نیز وجود دارد و اجرا می شود ولی این الگو می تواند کامل و ماندگار باشد و با دامنه ای گسترده تر انجام شود.
وی گفت: این اقدام و حرکت محدود به نقاطی که از امام رضا (ع) شناخت دارند، نشود بلکه به مناطقی که تشنه ارزش های فرهنگی و انسانی هستند نیز ارائه شود.
شیبانی افزود: از آنجا که دنیا در تاریکی بسر می برد وقتی مشعلی با عنوان رافت، عدالت و ارزش ها درجایی حضور می یابد، همه نگاه ها را به خود جلب می کند.
این آیین با مداحی سفیران فرهنگ رضوی و تجلیل از خدام بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) پایان یافت.
6116 *شبس *1488 *1565
کد N1392325

وبگردی