آفتاب
اخبار امنیتی عراق؛

منازل وحشت داعش در الشرقاط/نیروها در ۱۸ کیلومتری موصل

منازل وحشت داعش در الشرقاط/نیروها در ۱۸ کیلومتری موصل

تروریستهای تکفیری داعش برای از بین بردن مخالفان و غیرنظامیان بی گناه در عراق از هیچ جنایتی فروگذار نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، جبار المعموری از فرماندهان نیروی مردمی عراق گفت: یک خانواده عراقی ساکن الشرقاط در شمال استان صلاح الدین بر اثر انفجار منزل بمبگذاری شده از سوی داعش کشته شده اند.

وی افزود: یک خانواده عراقی شامل پدر و مادر و سه فرزند ۳ و ۸ ساله در  انفجار منزل بمبگذاری شده از سوی داعش در الشرقاط در شمال صلاح الدین کشته شدند.این خانواده قصد فرار شبانه از الشرقاط را داشتند و در منزلی پنهان شدند؛ غافل از اینکه این منزل یکی از کمینهای داعش بوده است. آنها قربانی جنایت داعش شدند که منازل اطراف الشرقاط را به کمینی برای افراد بی گناه تبدیل کرده است، شدند.

۲۵ کشته و زخمی بر اثر بمب کار گذاشته شده از سوی داعش

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در کرکوک اعلام کرد: بمب کار گذاشته شده از سوی داعش در مسیر خانواده های فراری از الحویجه در ۵۵ کیلومتری جنوب کرکوک منفجر شد که بر اثر آن پنج غیر نظامی کشته و بیست نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع افزود: این بمبها به شکل متوالی و روزانه در مسیر غیرنظامیان منفجر می شوند. انفجار در محور منطقه الدبس در شمال غرب کرکوک؛ جایی که نیروهای پیشمرگه گذرگاه امن برای فراریان از چنگال داعش گشوده اند، رخ داد.

نیروهای پیشمرگه در ۱۸ کیلومتری موصل اردو زدند

همزمان نیروهای پیشمرگه در جریان بازپس گیری مناطق الخازر و الکویر در نزدیکی اربیل بر ۱۲ روستا در جنوب غرب اربیل مسلط شدند و موفق شدند به پل استراتژیک کویر برسند.

نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق به پل استراتژیک الکویر که استان اربیل را به موصل و کرکوک مرتبط می سازد، رسیده اند. این نیروها در ۱۸ کیلومتری موصل اردو زده اند.

بازگشت ۴۰ درصد آوارگان به هیت

محمد الهیتی رئیس شورای هیت اعلام کرد: ۴۰ درصد از خانواده های آواره به مناطق آزاد شده از داعش بازگشته اند. این به نسبت تعداد ساکنان هیت که ۷۰ هزار نفر در سالهای گذشته برآورد می شد، هستند.

وی افزود: صدها خانواده آواره در بغداد و دیگر استانهای جنوبی و اقلیم کردستان عراق هنوز بازنگشته اند زیرا فرزندان آنها درگیر امتحانات نهایی هستند.

سرکرده ولایت فرات داعش در دام اطلاعات عراق

یک منبع وابسته به اطلاعات عراق از بازداشت یکی از سرکرده های ولایت فرات داعش در جریان عملیات اطلاعاتی در غرب بغداد خبر داد و افزود: اداره اطلاعات پلیس عراق پس از اینکه اطلاعاتی درباره حضور تروریستها در  مناطق غرب بغداد دریافت کرد و اینکه یکی از سرکرده های داعش به نام احمد حسین علی الجغیفی نیز در میان تروریستهاست، بلافاصله یک کارگروه ویژه تشکیل شد.

این منبع بیان کرد: بر اساس پیگیری های لازم، مشخص شد که این تروریستها در کوی دانشگاه در غرب بغداد هستند. هدف به منطقه المامون کشانده شد و شکار شد.وی ابتدا منکر وابستگی به داعش شد اما در ادامه با روبرو شدن با حقایق به وابستگی به داعش از سال ۲۰۱۴ اقرار کرد و گفت که در سال ۲۰۱۴ پس از سیطره داعش بر منطقه القائم از طریق برادرش الملا حمیدی مسئول امور عشایر داعش به این گروهک ملحق شده است.

منبع مذکور تاکید کرد: الجغیفی به عنوان معاون برادرش که مسئول بیعت گرفتن از عشایر  برای آنچه ولایت داعش نامیده می شد،  فعالیت می کرد.

کد N1391903

وبگردی