آفتاب

لاریجانی: غرب می‌خواهد آشفتگی یمن ادامه یابد /نیروهای مقاومت جایگاه خود را در منطقه پیدا خواهند کرد

لاریجانی: غرب می‌خواهد آشفتگی یمن ادامه یابد /نیروهای مقاومت جایگاه خود را در منطقه پیدا خواهند کرد

رئیس مجلس تشکیل مجلس یمن را در شرایط فعلی این کشور گامی رو به جلو عنوان کرد و گفت که شرایط آینده منطقه امیدوار کننده است و نیروهای مقاومت جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی در مراسم تجلیل از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس اظهار کرد: بیش از یک سال است مردم یمن زیر بمباران سعودی ها قرار دارند و مردمی که از نظر بنیه اقتصادی ضعیف هستند این مشقت را تحمل می‌کنند؛ البته من شنیدم که این شکیبایی‌ها جواب داده و مجلس این کشور شکل گرفته که این گامی روبه جلو است.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

*{در مورد آشفتگی های یمن} غربی‌ها می خواهند آشفتگی یمن ادامه یابد. تدبیر مسئولان انقلابی یمن به سمتی است که این کشور ساماندهی شود و مردم پایداری کنند. آن‌ها با وجود همه سختی‌ها ایستادگی کردند و از آرمان‌ها و مملکتشان دفاع کردند و اداره کشور را به دست گرفتند و مجلس‌شان را هم تشکیل دادند.

*در بخش های دیگر منطقه نیز فضای تاثیرپذیری در مقابل استکبار و جریان های پرنفوذ دارد از بین می‌رود و نوعی بیداری به وجود می آید مثل جنگ سی و سه روزه در لبنان که در مقابل آتش رژیم صهیونیستی بر خانه‌ها هم حزب الله و گروه‌های مقاومت، ایستادگی  کردند و نتیجه این مقاومت و شکیبایی این بود که تازیانه‌ای به صورت رژیم صهیونیستی خورد که هنوز هم درد آن را  احساس می‌کنند.

* اتفاقات دهه اخیر در منطقه بویژه در عراق، بحرین و یمن نشان می دهد مسلمانان امروز از تجربه ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس اقتباس کرده اند. دربسیاری از کشورهای دیگر شاهدیم که نهضت بیداری بوجود امده است که ریشه آن دفاع مقدس ما است.

* شرایط آینده منطقه را از این جهت امیدوار کننده می دانم که نیروهای مقاومت جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.

*{خطاب به آزادگان شاغل در مجلس} صبر و استقامت شما الگویی برای منطقه شده و شما سختی اسارت را به جان خریدید و امروز این موضوع به جریان بالنده ای تبدیل شده است.

29219

کد N1391884

وبگردی