آفتاب

شرایط آینده منطقه امیدوار کننده است/ نیروهای مقاومت جایگاه خود را پیدا می‌کنند

شرایط آینده منطقه امیدوار کننده است/ نیروهای مقاومت جایگاه خود را پیدا می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل مجلس یمن را در شرایط فعلی این کشور گامی رو به جلو عنوان کرد و گفت که شرایط آینده منطقه امیدوار کننده است و نیروهای مقاومت جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در مراسم تجلیل از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس اظهار کرد: بیش از یک سال است مردم یمن زیر بمباران سعودی ها قرار دارند و مردمی که از نظر بنیه اقتصادی ضعیف هستند این مشقت را تحمل می‌کنند؛ البته من شنیدم که این شکیبایی‌ها جواب داده و مجلس این کشور شکل گرفته که این گامی روبه جلو است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند آشفتگی یمن ادامه یابد بیان کرد: تدبیر مسئولان انقلابی یمن به سمتی است که این کشور ساماندهی شود و مردم پایداری کنند . آن‌ها با وجود همه سختی‌ها ایستادگی کردند و از آرمان‌ها و مملکتشان دفاع کردند و اداره کشور را به دست گرفتند و مجلس‌شان را هم تشکیل دادند.

رئیس مجلس شکل‌گیری مجلس یمن را طلیعه‌ای برای ساماندهی کشور  و وضعیت اداره آن دانست و افزود: در بخش های دیگر منطقه نیز فضای تاثیرپذیری در مقابل استکبار و جریان های پرنفوذ دارد از بین می‌رود و نوعی بیداری به وجود می‌آید مثل جنگ سی و سه روزه در لبنان که در مقابل آتش رژیم صهیونیستی بر خانه‌ها هم حزب الله و گروه‌های مقاومت، ایستادگی  کردند و نتیجه این مقاومت و شکیبایی این بود که تازیانه‌ای به صورت رژیم صهیونیستی خورد که هنوز هم درد آن را  احساس می‌کنند.

لاریجانی ادامه داد:  ما نمونه‌های این وضعیت را در امروز عراق می‌بینیم که مقابل فشارها ایستادگی می‌کنند و ریشه‌های این ایستادگی در استقامتی بود که ملت ایران در دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ داشت. حالا این شکیبایی جواب داده و اثربخش است.

لاریجانی همچنین اضافه کرد:‌ صحنه‌هایی که در دهه‌های اخیر در منطقه رخ داده نشان می‌دهد مسلمانان از تجربه‌ای که نیروهای انقلابی داشته‌اند اقتباس کرده‌اند.

رئیس مجلس شرایط آینده منطقه را امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: خوشبختانه فضا به سمتی است که نیروهای مقاومت جایگاه خود را پیدا می‌کنند و این دستاورد بزرگی است.

لاریجانی در این مراسم همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت آزادگان در امور مختلف کشور، تاکید و در پایان از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

کد N1391862

وبگردی