آفتاب

گلوبال ریسرچ: دروغگویی دولت اوباما درباره نبرد با داعش خطرناک است

گلوبال ریسرچ: دروغگویی دولت اوباما درباره نبرد با داعش خطرناک است

تهران - ایرنا - نشریه آمریکایی گلوبال ریسرچ با اشاره به دستکاری فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در اطلاعات مربوط به جنگ با داعش نوشت: دروغگویی دولت اوباما به مردم آمریکا باید زنگ های خطر را به صدا در آورد.

به گزارش پایگاه خبری گلوبال ریسرچ ، گزارش یک گروه ضربت در آمریکا حاکی است که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اطلاعات دستکاری شده ای در ارتباط با داعش منتشر کرده است. سپتامبر سال گذشته «پروژه فکر آزاد» گزارشی در این زمینه منتشر کرد که چگونه بیش از 50 تحلیلگر نظامی آمریکا در فرماندهی مرکزی اقداماتی کردند که حرفه ای های این حوزه نام آن را یک شورش گذاشتند.
این موضوع پس از آن عنوان شد که مشخص شد گزارش های اطلاعاتی (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) مورد تغییر و دستکاری قرار می گیرند تا نشان دهند که آمریکا در حال پیروز شدن در جنگ با داعش است.
«مایک پومپیو» نماینده جمهوریخواه مجلس آمریکا از کانزاس که از اعضای این گروه ضربت است، گفت: حقایق میدانی جنگ با گزارش های اعلام شده از سوی فرماندهی مرکزی همخوانی نداشت.
این گروه ضربت تایید کرد که مقام های ارشد (ارتش آمریکا) هم اطلاعات محرمانه و هم اطلاعات عمومی را دستکاری کرده اند.
طبق گزارش شبکه خبری «سی بی اس» ، این گروه ضربت همچنین به این نتیجه رسیده که بیانیه های علنی فرماندهی مرکزی بسیار بیش از رویدادهای واقعی صحنه نبرد ، مثبت بودند از جمله این موارد در مارس 2015 ژنرال لوید استین رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در شهادت خود در کنگره آمریکا روایت بسیار مثبت تری نسبت به وقایع ارائه داد.
ژنرال استین گفت: حقیقت این است که داعش دیگر نمی تواند کارهایی را که در آغاز فعالیت خود می کرد انجام دهد به این معنا که دیگر قادر به تصرف و حفظ قلمرو جدید نیست و موضعی دفاعی در عراق اتخاذ کرده است.
این درحالی است که همزمان با صدور چنین بیانیه هایی ، داعش در تدارک تصرف شهر رمادی عراق بود.
بنا بر گزارش این گروه ضربت که روز پنجشنبه منتشر شد ، بخش زیادی از آنچه به جامعه آمریکا ارائه می شد نادرست و دروغ بود.
یک مقام دفاعی در ماه سپتامبر به نشریه «دیلی بیست» گفت: سرطان در درون سطح عالی فرماندهی اطلاعاتی بود
پومپیو عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد کارشناسان حرفه ای در شاخه تحلیلی فرماندهی مرکزی کار خود را بدرستی انجام دادند اما زمانی که این اطلاعات به سطوح ارشد رسید تغییر کرد.
به نوشته گلوبال ریسرچ ، زمانی که دولت آمریکا آشکارا به مردم دروغ می گوید زنگ های خطر باید به صدا در آیند. در گذشته اطلاعات دروغ مربوط به سلاح کشتار جمعی در عراق به مردم آمریکا داده شد که این مساله مردم آمریکا را به حمایت از جنگ غیر قانونی در عراق واداشت ؛ جنگی که بیش از یک میلیون نفر را به کشتن داد و آمریکا را در باتلاق خاورمیانه گرفتار کرد.
به گزارش گلوبال ریسرچ ، هر چند دولت باراک اوباما تلاش می کند بگوید که از این دستکاری در اطلاعات چیزی نمی دانسته است اما ماهیت گزارش گروه ضربت و مقامات ارشد دخیل در آن عکس این را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا ، جمهوریخواهان کنگره آمریکا روز پنجشنبه با انتشار گزارش تحقیقات خود، ارتش این کشور را به تحریف واقعیت های جنگ با داعش و ترسیم یک چهره خوش بینانه از وضعیت نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه متهم کردند.
این گزارش را کارگروه مشترک جمهوریخواهان کمیسیون های اطلاعات و نیروهای مسلح و با همکاری کمیسیون فرعی تخصیص بودجه دفاعی کنگره آمریکا تهیه کرده و در آن آمده است که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در مقایسه با برآوردهای دیگر کارشناسان نظامی و واقعیت های جنگ با داعش، چهره ای بیش از حد خوش بینانه از تلاش های آمریکا در مبارزه با این گروهک تروریستی ارائه داده است.
ائتلاف کشورهای غربی علیه داعش که در سال 2014 تحت هدایت آمریکا شکل گرفت، حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه و عراق را محور فعالیت های خود قرار داده است.
تحلیل گران بر این باورند که این ائتلاف نه تنها دستاوردهای ملموسی در جنگ با داعش نداشته، بلکه در برخی موارد حتی غیرنظامیان را هدف قرار داده است.
اروپام**1078**1856
کد N1391854

وبگردی