آفتاب

اعتراف نماینده جبهه پایداری به «منیت‌ها»در جریان اصولگرا /مدل ائتلافی انتخابات مجلس نباید تکرار نشود

اعتراف نماینده جبهه پایداری به «منیت‌ها»در جریان اصولگرا /مدل ائتلافی انتخابات مجلس نباید تکرار نشود

نماینده جبهه پایداری در مجلس دهم با تاکید براینکه منیت در جریان اصولگرایی دلیل برخی از شکست‌ها است، خاطرنشان کرد: جریاناتی که در درون جبهه اصولگرایی هستند که با منیت‌هایشان سبب شکاف و افتراق می‌شوند.

مجتبی ذوالنور، عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی درباره مباحث چندگانه مطرح شده از سوی اصولگرایان درباره استراتژی ائتلاف برای انتخابات ریاست جمهوری 96، به خبرنگار خبرآنلاین گفت: این مدل که هر جبهه و تشکلی خودش را محور ببیند مدل موفقی نیست، یکی از دلایل شکست اصولگرایان در برخی از عرصه‌ها منیت‌های جریان اصولگراست، یعنی جریاناتی که در درون جبهه اصولگرایی هستند دارای منیت‌هایی هستند که منجر به شکاف و افتراق می‌شود.

وی اظهار داشت: کل تشکل های جبهه اصولگرایی و همچنین شخصیت های تاثیرگذار اصولگرایی که در جبهه انقلاب هستند باید مدلی را طراحی کنند که براساس آن شورای مرکزی ایجاد شود که از هر تشکلی چندنفر آنجا عضو باشند و با همفکری و هم‌اندیشی جلو بروند، اینکه یک تشکل ادعای محوریت کند تجربه ای است که در گذشته نیز امتحان شد و ناموفق بود .

این نماینده نزدیک به جبهه پایداری همچنین در مورد آسیب های ائتلاف بین رهپویان، پایداری ها و ایثارگران با حزب موتلفه در انتخابات گذشته، گفت: قطعا این مدل نیز نباید تکرار شود زیرا نتیجه نداشت، قطعا وقتی اسم جریانی پررنگ می شود خود به خود جبهه گیری و موضع گیری جریانهای دیگر را به همراه دارد این در حالی است که ما 16 الی 17 تشکل درون جبهه اصولگرایی داریم و از آن طرف شخصیت های محوری در جبهه اصولگرایی داریم که باید به همه این تشکل ها و افراد نقش داشته باشد و نباید یکی از دیگری پررنگ تر باشد.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت و جامعه مدرسین از گذشته تا به امروز نقش داشته اند و در کنار جامعتین شخصیت ها و تشکل های چهره اصولگرایی نیز باید ذی نقش باشند. آیات موحدی کرمانی، مصباح یزدی و یزدی چهره های شاخص اصولگرایی هستند که ذی نقش هستند و تشکلهای اصولگرا یعنی تشکل جامعه روحانیت و جامعه مدرسین هویتی دارند و این شخصیت ها نیز هویت خاص دارند، لذا جایی این اعتبار جمع می شود و ترکیب می شود .

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید هم تنوع تشکیلاتی در جبهه انقلاب و جبهه خودی را ببینیم و هم شخصیت های موقعیت دار و برجسته را در جریان اصولگرایی ببینیم. در کنار این در رویکردهایمان نیز تغییری ایجاد کنیم، صرف اینکه فلان کاندیدا کاندیدای خوبی است کافی نیست بلکه باید برایمان کارآمدی، صلاحیت‌های شخصیتی و تشکیلاتی و همچنین شانس رای آوری افراد مهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم شانس رای اوری افراد را در نظر نگیریم چراکه ممکن است ما در اتاق های دربسته تصمیم بگریم ولی فضای اجتماعی اقبالی به کاندیدای ما نداشته باشد بنابراین این ویژگی رای آوری را باید مورد توجه جدی قراردهیم.

2929

کد N1391846

وبگردی