آفتاب

بیش از ۱۰۰ نفر در حمله پلیس ترکیه به ۳ دادسرا دستگیر شدند

بیش از ۱۰۰ نفر در حمله پلیس ترکیه به ۳ دادسرا دستگیر شدند

پلیس ترکیه امروز به ۳ دادسرا در شهر استانبول حمله و بیش از صد نفر را در ارتباط با کودتای نافرجام ماه گذشته در این کشور بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نیروهای پلیس ترکیه در جستجوی مظنونین به ارتباط با کودتای ماه گذشته این کشور امروز با یورش به چند دادسرا در استانبول تعدادی از کارکنان بخش حقوقی را دستگیر کرد.

به گزارش رویترز، نیروهای پلیس ترکیه امروز دوشنبه به دنبال دستور بازداشت ۱۷۳ نفر از کارکنان دادسراهای استانبول با هدف تحقیق و تفحص درباره کودتای نافرجام ۱۵ جولای در این کشور، به این ۳ دادسرا حمله کرد.

خبرگزاری دوغان در گزارشی در این باره اعلام کرد: پلیس همچنین به بازرسی دقیق از دفاتر این افراد مبادرت نموده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری دوغان، تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر از این افراد بازداشت شده اند.

نخست وزیر ترکیه دو روز پیش در سخنانی اعلام کرده بود که تعداد ۷۶۵۹۷ نفر در ارتباط با کودتای نظامی نافرجام ۱۵ جولای از کار تعلیق و ۴۸۹۷ نفر نیز در همین رابطه اخراج شده بودند.

بر این اساس، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه در سخنان خود در این باره گفته بود: در مجموع تعداد افرادی که تا کنون در رابطه با کودتا از کار برکنار یا تعلیق شده اند، متجاوز از ۸۱ هزار نفر شده است.

نخست وزیر ترکیه در ادامه تعداد افراد فعال در سازمان تروریستی «فتح الله گولن» را بیش از ۵۰ هزار نفر عنوان کرده بود.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه روابط آنکارا و واشنگتن رو به تیرگی نهاد. ترکیه تاکنون ۲ بار تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به آمریکا ارائه داده است؛ تقاضایی که تا کنون با پاسخ مثبتی از سوی واشنگتن همراه نبوده است.

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز در واکنش به این اقدام مقامات آمریکایی گفته بود، اگر واشنگتن گولن را تحویل آنکارا ندهد، روابط دو کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

کد N1391841

وبگردی