آفتاب

ضمانتی برای عدم استفاده ایران از برجام علیه رژیم صهیونیستی وجود ندارد

ضمانتی برای عدم استفاده ایران از برجام علیه رژیم صهیونیستی وجود ندارد

نماینده دموکرات کنگره آمریکا مدعی شد: نمی‌توان تضمین کرد پول‌هایی که در پی توافق هسته‌ای ایران با دولت اوباما به ایران پرداخت می‌شود در جهت تامین مالی حملات ترورریستی علیه رژیم صهیونیستی مصرف نشود.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌فری‌بیکون وبسایت خبری طرفدار جمهوری‌خواهان آمریکا، دبی ویسرمن شولتز نماینده دموکرات کنگره در خلال مناظره با تیم کانوا سیاست‌مدار دموکرات روز یکشنبه مدعی شد: نمی‌تواند تضمین کند پول‌هایی که در پی توافق هسته‌ای ایران با دولت اوباما به ایران پرداخت می‌شود در جهت تامین مالی حملات ترورریستی علیه اسرائیل مصرف نشود.

برگزارکنننده این مناظره جیم‌دی‌فد‌بحث بدهی ۱.۷ میلیارد دلاری آمریکا به ایران را در ازای خریدهای تسلیحاتی ایران قبل از انقلاب اسلامی را مطرح کرد و گفت ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد با هواپیمای بی‌نام و نشان به این کشور ارسال شده است که در حقیقت قسط اول این بدهی بوده و منتقدان معتقدند که این به عنوان فدیه آزادی زندانیان به ایران پرداخت شده ا ست .

او در این مناظره از شولتز پرسید: آیا می‌توان تضمین کرد که این مبالغ پرداخته شده به ایران در راه تامین مالی حملات ترورریستی علیه رژیم صهیونیستی به کار نرود یا نه؟

شولتز  در پاسخ    مدعی شد شما نمی‌توانید هیچ چیز را در این خصوص ضمانت کنید.  چیزی که ما نیاز داریم این است که مراقب باشیم توافق هسته‌ای به طور کامل اجرا شود. ایران کاملا از این بابت شاکی است چرا که  آنها امروز زمان بازگشت هسته‌ای‌شان ۲۵ سال عقب افتاده است.

او در ادامه مدعی شد: امروز باید توجهمان را به آنچه در ازای توافق هسته‌ای به ما اجازه داده شده است مبذول کنیم و آن مراقبت از ایران برای جلوگیری از فعالیت‌های ترورریستی است و اینکه مطمئن باشیم می‌توانیم در صورت تهاجم‌های موشکی بالستیک ایران تحریم‌های سخت‌گیرانه‌تری داشته باشیم.

این نماینده در مجموع از اینکه از توافق هسته‌ای حمایت کرده معذرت خواهی کرد. او در زمان امضای توافق در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفته بود قلب یهودی دارد و معتقد است این توافق بهترین راه برای حمایت از اسراییل و دولت یهود است.

کد N1391728

وبگردی