آفتاب

نماینده حزب کارگر انگلیس: بگذارید تروریست های انگلیسی به داعش بپیوندند

نماینده حزب کارگر انگلیس: بگذارید تروریست های انگلیسی به داعش بپیوندند

تهران-ایرنا- «فرانک فیلد» نماینده حزب کارگر انگلیس در اظهاراتی جنجال برانگیز گفت که باید به تروریست های انگلیسی اجازه داد به داعش در سوریه ملحق شوند زیرا کشته شدن آنها امنیت کشور را افزایش خواهد داد.

به گزارش روز دو شنبه روزنامه اکسپرس چاپ لندن، این عضو دولت سابق کارگری انگلیس با بیان این که حتی «یک ذره» هم نگران تروریست هایی نیست که به یک فرقه فاسد می پیوندند، آنها را به پیوستن به داعش و شریک شدن در اقدامات آنها تشویق کرد.
وی گفت، فکر می کنم نباید نگران رفتن این افراد به خارج از کشور باشیم زیرا برخی از آنها کشته خواهند شد و این مساله امنیت کشور را افزایش خواهد داد. اگر افرادی می خواهند مرتکب رفتاری غیر اخلاقی و فاسد شوند بهتر است که آن را با همقطاران شان که این رفتار را به آنها آموخته اند، تجربه کنند تا اینکه آن را در حوزه انتخابیه من یا هر جای دیگری در داخل انگلیس پیاده کنند.
این اظهارات با واکنش «الک شلبروک» از نمایندگان محافظه کار پارلمان انگلیس مواجه شد و وی ضمن «غیرمسئولانه» خواندن آن گفت که دولت انگلیس باید مانع خروج ترویست ها از انگلیس برای پیوستن به داعش در سوریه شود.
شلبروک گفت: چنین اظهاراتی نه تنها غیرمسئولانه بلکه غیرعاقلانه است و توجهی به تبعات بلند مدت پیوستن تروریست ها به داعش ندارد. حتی اگر ترویست های انگلیسی که در سوریه هستند به کشور باز نگردند و اقدامات تروریستی در کشور انجام ندهند، می توانند نیروهای بیشتری را از انگلیس جذب کنند و آنها را تشویق به پیوستن به داعش کنند.
فرانک فیلد، در دفاع از خود گفته است که اشاره وی به «خدیجه سلطانه» دختر انگلیسی کشته شده در سوریه نبوده است. این دختر انگلیسی بتازگی به منظور عضویت در داعش از کشور خارج شد اما گفته می شود که در حملات هوایی کشته شده است.
این نماینده حزب کارگر پیوستن این دختر انگلیسی به داعش را بسیار وحشتناک خواند و گفت دولت وظیفه دارد از جوانان حمایت کرده و مانع از پیوستن آنها به داعش شود. اما اگر افراد بزرگسال تصمیم بگیرند به تروریست ها بپیوندند و کشته شوند، مساله فرق می کند.
وی تاکید کرد که باید از همان منابعی که برای جلوگیری از خروج تروریست ها استفاده می شود برای جلوگیری از بازگشت آنها به کشور استفاده شود.
وزیر محیط زیست انگلیس اظهارات جنجال برانگیز نماینده حزب کارگر را محکوم کرد و گفت از پیشنهاد وی مبنی بر اجازه دادن به مردم برای پیوستن به گروه های تروریستی در خارج و کشته شدن آنها متعجب شده است.
اروپام**9158**1517
کد N1391612

وبگردی