آفتاب

آزادسازی12 روستا توسط نیروهای پیشمرگه کرد در شرق موصل

آزادسازی12 روستا توسط نیروهای پیشمرگه کرد در شرق موصل

تهران- ایرنا- نیروهای پیشمرگ کرد در ادامه عملیات خود در شرق موصل 12 روستا را در این منطقه در محور الخارز - الکویر آزاد کردند.

پایگاه خبری السومریه نیوز عراق روز دوشنبه گزارش داد : نیروهای پیشمرگ با آزاد سازی این 12 روستا طرح خود برای بازپس گیری تعدادی از مناطق دو محور الخازر- الکویر را به پایان بردند.
براساس این گزارش این نیروهای هم اکنون به پل راهبردی 'کویر' که استان اربیل را به استان های نینوا و کرکوک متصل می کند رسیده اند و در 18 کلیو متری مرکز موصل قرار گرفته اند.
نیروهای پیشمرگ کرد از روز گذشته (یکشنبه) با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف بین المللی عملیاتی را به سمت شهر موصل پایگاه گروه تروریستی – تکفیری داعش در عراق آغاز کرده اند.
تاکنون 150 تروریست داعشی در جریان این عملیات کشته شده است . 13 پیشمرگه کرد نیز جان خود در راه آزاد کردن این منطقه از دست داده اند.
گروه تروریستی – تکفیری داعش 10 ژوئن2014 (20 خرداد1393 ) موصل مرکز استان نینوا را که دومین شهر بزرگ در عراق محسوب می شود، اشغال کرد.
عملیات آزاد سازی استان نینوا در ماه های گذشته شروع شده و نیروهای عراقی تاکنون چندین روستا و منطقه را در جنوب موصل آزاد ساخته اند.
خاورم**9366**1579
کد N1391610

وبگردی