آفتاب

کویت خواستار افزایش سهمیه این کشور در حج تمتع شد

کویت خواستار افزایش سهمیه این کشور در حج تمتع شد

تهران-ایرنا- در حال که وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت در حال مهیا سازی شرایط جهت اعزام حجاج این کشور به فریضه حج تمتع امسال است ، مسئولان کویت به دنبال افزایش سهمیه حجاج کشورشان هستند و مذاکراتی را در این زمینه با طرف های سعودی آغاز کرده اند.

به گزارش ایرنا، کویت بر اساس سهمیه کنونی خود می تواند سالیانه شش هزار حاجی را جهت انجام این فریضه الهی راهی سرزمین های وحی کند و به دلیل وجود ظرفیت و گنجایش پذیرش تعداد بیشتری از حجاج، مذاکراتی را با عربستان آغاز کرده است.
این در حالی است که مدیران کاروان های حج در کویت هشدار داده اند به دلیل افزایش قابل توجه قیمت اعزام به حج ممکن است طی سال جاری تعداد متقاضیان کاهش یابد.
بر اساس تصمیماتی که اتخاذ شده است کاروان های حج کویت سال جاری از راه زمینی و هوایی حجاج را اعزام می کنند و هزینه دریافتی در سطح های مختلف خدماتی از ٦٥٠٠ دلار تا ٢٠ هزار دلار تعیین شده است.
وزارت اوقاف کویت همچنین جهت برقراری نظم بیشتر و ساماندهی شرایط اعزام حجاج به عربستان سعودی طی چند سال اخیر اقدام به تفکیک کاروانهای حج شهروندان کویتی از مقیمان این کشور کرده و اتباع خارجی تحت شرایطی می توانند از سفارت عربستان سعودی در کویت روادید دریافت کنند.
این در حالی است که سفارت عربستان سعودی مطابق روال سالیان اخیر از صدور روادید سفر به حج تمتع برای اتباع ایرانی مقیم کویت خودداری میکند.
لازم به ذکر است وزارت حج عربستان سعودی با بهانه گیری و مانع تراشی های متعدد مانع از حضور حجاج کشورمان در فریضه حج امسال شد.
خاورم*320**1579
کد N1391590

وبگردی