آفتاب

پلیس تایلند چند نفر را برای تحقیق در مورد انفجارهای اخیر بازداشت کرد

پلیس تایلند چند نفر را برای تحقیق در مورد انفجارهای اخیر بازداشت کرد

کوالالامپور – ایرنا - ارتش تایلند روز دوشنبه اعلام کرد پلیس چند نفر را با هدف تحقیق در مورد موجی از بمب گذاری های مرگبار هفته گذشته در برخی نقاط این کشور که چهار کشته و دهها نفر زخمی برجای گذاشت، بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا، انفجارهای هفته گذشته تایلند تنها چند روز پس از پذیرش پیش نویس قانون اساسی در یک همه پرسی که می تواند مسیر انتخابات سال 2017 را هموار کند، به وقوع پیوست.
تاکنون گروه خاصی مسئولیت این انفجارها را نپذیرفته و دولت و پلیس نیز ارتباط گروه های خارجی با این انفجارها را رد کرده اند.
مقام های تایلند 15 انفحار در 7 استان را به مسائل داخلی نسبت می دهند اما به جزئیات آنها اشاره ای نمی کنند.
برخی تحلیلگران بر این باورند مخالفان نتایج همه پرسی که به نفع حاکمان نظامی این کشور است و یا استقلال طلبان مسلمان جنوب تایلند متهمان احتمالی این انفجارها هستند.
'وینتای سوواری' سخنگوی دولت نظامی تایلند، گفت که تاکنون چند نفر در ارتباط با این حوادث بازداشت شده اند، اما تاکنون فردی مورد اتهام واقع نشده است.
به گفته وی، ارتش تایلند پس از وقوع این حوادث و با توجه به قوانین داخلی کسانی را که گمان می رود اطلاعات مفیدی در ارتباط با این انفجارها داشته باشند، فراخوانده است.
'پونگساپات پونگچارون' معاون پلیس تایلند نیز روز یکشنبه گفت که حملات به طور همزمان توسط یک گروه و براساس دستور یک شخص رخ داده است. اگرچه این مقام پلیس تایلند جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
به نوشته تارنمای 'بانکوک پست'، وی گفت همه این حوادث به هم مرتبط هستند و با طرح و اجرای دقیق در نقاط مختلف و با مغز متفکر یک فرد انجام شده اند.
پلیس تایلنداعتقاد دارد 10 تا 20 نفر درگیر بمب گذاری و آتش سوزی در استان های این کشور هستند.
وی گفت که مقام های پلیس با قرار دادن پازل ها کنار یکدیگر در پی شناسایی شبکه پشت این حملات هستند.
در همین حال، مقامات تایلندی از مقامات مالزی برای ردیابی تلفن همراهی که جمعه گذشته در یک بمب گذاری در پوکت مورد استفاده قرار گرفته است، کمک خواستند.
نیروهای امنیتی تایلند معتقدند این تماس برای انفجار از مالزی سرچشمه گرفته است.
استان های مختلف تایلند از روز چهارشنبه تا روز جمعه شاهد 15 انفجار بود که در آن دستکم 4 نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند.
آساق**241**1611
کد N1391441

وبگردی