آفتاب

جانشین دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین خواستار برگزاری انتخابات آزاد شد

جانشین دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین خواستار برگزاری انتخابات آزاد شد

تهران- ایرنا- شیخ حسین الدیهی جانشین دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین خواستار برگزاری انتخابات آزاد برای منعکس کردن اصالت مردم بحرین وگزینه های ملی آن شد.

به گزارش شبکه خبری اللؤلؤة، شیخ الدیهی با صدور بیانیه در خصوص تحولات اخیر بحرین افزود: استقلال بحرین با استعمار نظامی وسیاسی مواجه است.
شیخ الدیهی با تبریک سالگرد استقلال بحرین در 14 اگوست (24 مرداد) تاکید کرد استقلال خواست هر ملت آزاده ای است وعملیات تبدیل یک استعمار به استعمار نظامی، سیاسی، امنیتی ناشی از اختلال در ساختار دولت به دلیل عدم حمایت از حق شهروندی است.
وی افزود: رژیم آل خلیفه حتی تاریخ سالگرد استقلال بحرین 14 آگوست را تحریف و سعی در از بین بردن تاریخ واقعی آن را دارد ومیان مردم ورژیم آل خلیفه درباره استقلال ، حاکمیت وشهروندی اختلافات زیادی وجود دارد.
بحرین در سال 1971 مستقل شد ورژیم آل خلیفه با وارد کردن ارتش، تصمیم سیاسی ، امنیتی وحتی اقتصادی از خارج با انزوای خود از سوی مردم ونداشتن مشروعیت با آن مقابله کرد.
شیخ الدیهی با اشاره به اختلافات رژیم آل خلیفه با مردم بحرین گفت: قانون اساسی رژیم آل خلیفه قانون اساسی مردم نیست ، ارتش رژیم نیز ارتش مردم نیست ومنافع رژیم منافع مردم نیست چرا که رژیم آل خلیفه هویت کشور را فروخته اند و تابعیت آن را میان خارجی ها توزیع کردند ونهاد های نظامی را به نهادهای بیگانه مملو از غیر بحرینی که از وطن دفاع نخواهند کرد تبدیل کرده اند.
شیخ الدیهی تاکید کرد رژیم آل خلیفه با تسلط بر همه بخش های خشکی، دریایی وبازرگانی کشور تصمیم گیری های سیاسی، اقتصادی واجتماعی را به کنترل خود درآوردند.
شیخ الدیهی تاکید کرد ظلم رژیم آل خلیفه بر شیعیان اعم از سلب آزادی بیان واعتقاد، توهین به علمای شیعه وشهروندان زن ومرد شیعی وارسال احضاریه ودستگیری دهها عالم شیعی بر همگان واضح ونشان دهنده طبیعت داعشی رژیم آل خلیفه است.
الدیهی با اشاره به بازداشت شیخ عیسی احمد قاسم رهبر اصلی بحرینی گفت : اصالت آبا واجدادی ایشان به هزار سال قبل در بحرین باز می گردد وشکی در آن نیست وهرکس در آن شک دارد بهتر است از مردم بحرین نظرسنجی کند تا اصالت و پاکی آیت الله شیخ قاسم برای وی محرز شود چه کسی دزد وچه کسی پاک است؟
آیت الله قاسم هیچ پول وزمینی از کسی ندزدیده وبا رژیم آل خلیفه برای دستیابی به اموال مردم زد وبند نکرده واجازه نداده بحرین کشور مسلمان به بی بند وباری کشیده شود.
وی ادامه داد آیت الله شیخ قاسم با دین ومسائل مسلمانان از جمله قدس معامله نکرد اما کسی که این کارها وجنایات را انجام داده امروز آیت الله شیخ قاسم را محاصره کرده در برابر چشم جهانیان مرتکب جنایت می شود.
دستگاه قضایی رژیم بحرین محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و شمار دیگری از افراد را به تعویق انداخت.
دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم را به 15 سپتامبر موکول کرد.
این روحانی سرشناسی بحرینی قرار بود روز یکشنبه در دادگاه محاکمه شود.
عیسی قاسم روحانی برجسته بحرین در تاریخ 20 ژوئن گذشته توسط مقامات این کشور سلب تابعیت شد.
وزارت کشور بحرین اخیرا اعلام کرده است، هر شهروندی که دولت از وی سلب تابعیت کند، شهروند خارجی قلمداد می شود و از حقوق مربوط به اتباع این کشور محروم است.
مقامات رژیم آل خلیفه در پی اعتراضات مردمی دو سال گذشته در بحرین با تروریست خواندن ده ها تن از شهروندان و فعالان سیاسی و مدنی این کشور و نسبت دادن اتهام ترویج مسائل خشونت و وابستگی به خارج و فرقه گرایی، اقدام به سلب تابعیت آنها کرده اند.
شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین بارزترین نمونه از این افراد بود که اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت وی با اعتراضات گسترده مردمی و مجامع حقوق بشری و مراجع بین المللی مواجه شد.
خاورم** 1453**1566
کد N1391394

وبگردی